مرغداران در هر کیلو تخم مرغ ۲۳ هزار تومان ضرر می کنند

مرغداران در هر کیلو تخم مرغ ۲۳ هزار تومان ضرر می کنند
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با اشاره به اینکه مرغداران در هر کیلو تولید تخم مرغ ۲۳ هزار تومان ضرر می‌کنند، گفت: با این وضعیت مرغ‌ها کشتار می‌شوند.

 ناصر نبی پور، رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با اشاره به حذف تعرفه صادرات تخم مرغ گفت: کشور عراق واردات تخم مرغ از ایران را ممنوع کرده و در حال حاضر صادرات این محصول فقط به افغانستان انجام می‌شود

.وی درباره اینکه چرا عراق چنین تصمیمی گرفته است؟ گفت: نقل قول‌های زیادی در این زمینه وجود دارد اما دلیل اصلی فشار ترکیه بر عراق بوده است و با توجه به اینکه کشور ترکیه می‌تواند به طور مستمر تخم مرغ عراق را تأمین کند، بنابراین طبیعی است که عراق نیز این درخواست ترک‌ها را بپذیرد.

این فعال صنفی با بیان اینکه مازاد تخم مرغ در کشور وحشتناک است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است در حالی که قیمت تمام شده آن برای تولید کنندگان ۴۸ هزار تومان است. به عبارتی مرغ دار در هر کیلو تولید ۲۳ هزار تومان ضرر می‌کند.

نبی پور با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام خرید حمایتی تخم مازاد را با قیمت کیلویی ۳۱ هزار تومان آغاز کرده است، تأکید کرد: تعدادی از مرغداران، تخم مرغ‌های مازاد را به شرکت پشتیبانی تحویل می‌دهند. اگرچه قیمت پشتیبانی نیز زیر قیمت تمام شده است اما تولید کنندگان چاره‌ای ندارند. علاوه بر این شرکت پشتیبانی امور دام نیز پول ندارد که با قیمت بالاتر تخم مرغ تولید کنندگان را خریداری کند.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران درباره آینده وضعیت صنعت مرغ تخم گذار پیش بینی کرد که با این شرایط چون مرغداران در زیان سنگینی هستند، مرغ‌ها را به کشتارگاه می‌فرستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com