مرغداران اوکراینی از تقاضای چین برای واردات بهره مند می گردند!

مرغداران اوکراینی از تقاضای چین برای واردات بهره مند می گردند!
طبق اظهارات معاون وزیر اقتصاد اوکراین Taras Kachka، مقامات اوکراینی با همتایان چینی خود برای آغاز صادرات به چین در حال همکاری هستند. وی برای رسیدن به توافق نامه ای تا پایان سال جاری اظهار امیدواری کرد.
وی اظهار داشت: "در حال حاضر یک سری تشریفات اداری و مراحل قانونی بایستی انجام شود؛ اما برنامه ای برای امضای پروتوکل و انجام بازرسی ها در دست داریم."
بزرگ ترین تولیدکنندۀ مرغداری اوکراین نیز به واردات چین اظهار امیدواری کرد. طبق اظهارات Yuriy Kosyuk مدیرعامل شرکت Mironovskiy Hliboproduct SE (MHP) واقع در کیو (Kyiv) مقامات مسئول از تجهیزات این کارخانه بازدید به عمل آورده اند.
به دنبال تلفات شدیدی که بیماری تب خوکی افریقایی در مزارع چین به بار داشت، این کشور بازار خود را به روی واردات گوشت از بازارهای جدید باز کرده است.

صادرات مرغداری اوکراین از سال 2015 تاکنون 2 برابر رشد داشته و طبق آمارها انتظار می رود که درسال جاری این کشور در حدود 350 هزار تن صادرات داشته باشد. اگر چه این رقم در مقایسه با صادرات برزیل و امریکا که به بالای 3 میلیون تن می رسد رقم بزرگی نیست، اما اوکراین در جهان مقام هفتمین کشور بزرگ صادرکننده را دارد.
تاکنون چین به چند تولیدکنندۀ اوکراین مجوز صادرات گوشت گوساله را داده است. روسیه نیز به تازگی صادرات ماکیان به چین را آغاز کرده است.
تولیدات بزرگترین تولیدکنندۀ مرغداری اوکراین MHP ، در سال 2018 میلادی به 617 هزار تن رسید و اتحادیۀ اروپا، خاورمیانه، و افریقا به عنوان بازارهای عمده و مقاصد اصلی صادرات محسوب می شدند.
Kosyuk مدیرعامل آن دو دهۀ پیش آن را راه اندازی کرد و اکنون طبق فهرست بیلیونرهای Bloomberg بالای 1.5 میلیارد دلار ارزش دارد. این کمپانی اخیراً یک واحد تجهیزاتی در اسلووانی تأسیس و راه اندازی کرده و در سدد تأمین تولیدکنندگان و فراوری کنندگان بیشتری در سطح اروپاست. اگرچه تمرکز اصلی بر روی محصولات مرغداریست اما MHP با رشد و توسعۀ این بخش، در سدد توسعۀ محصولات پروتئینی کارخانه ای هم است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com