مرغداران از دولت جدید چه می‌خواهند ؟

مرغداران از دولت جدید چه می‌خواهند ؟
 رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مادر تخصصی توسعه صنعت طیور کشور گفت: مرغداران از دولت جدید ساماندهی بازار مرغ را انتظار دارند.

برومند چهارآیین،با اشاره به مشکلات پیش روی  صنعت طیور کشور، اظهار کرد: با وجود تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به امر تولید، اما در عمل توجه معناداری از سوی دولت به حمایت از تولید داخلی دیده نشده، به طوری که در سالهای اخیر بخش زیادی از انرژی تولیدکنندگان خصوصا مرغداران صرف رفع مشکلات و حواشی پیش آمده شده است.
چهارآیین ادامه داد: مرغداران از دولت جدید انتظار دارند چالش‌های پیش روی صنعت طیور کشور را شناسایی کرده و با بهره گیری از امکانات بالقوه و با استفاده از نظرات کارشناسی این چالش ها را به فرصت تبدیل کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مادر تخصصی توسعه صنعت طیور کشور با بیان اینکه بخش تولید به ساماندهی احتیاج دارد، گفت: در حال حاضر در کنار اینکه تولیدکنندگان از نوسانات شدید قیمت ها گله مند هستند، مصرف کنندگان هم دل خوشی از نوسان قیمت ها ندارند و همه اینها در حالیست که اگر تولید ساماندهی شود قطعا سودجویی در توزیع نهادها و بازار مرغ به حداقل خواهد رسید.

چهارآیین با بیان اینکه با قیمت های دستوری و فشار به تولیدکنندگان نمی توان مشکلات حوزه تولید مرغ را حل کرد، گفت: دولت اگر می خواهد از تولیدکنندگان حمایت کند باید دست از سرتولیدکنندگان بردارد.

وی اضافه کرد:  ساماندهی بازار مرغ منوط به این است که دولت قیمت مرغ را تابع عرضه و تقاضا کرده و  بدون بهره گیری از نظرات فعالان و کارشناسان امور در مورد قیمت مرغ تصمیم گیری نکند.
چهارآیین اشاره ‌ای هم به برنامه های وزیر جدید جهاد کشاورزی داشت و گفت: آقای ساداتی نژاد در جلسه رای اعتماد دو نکته مهم را مطرح کرد که حرف دل تولیدکنندگان بود، اول اینکه دولت نباید از جیب تولیدکنندگان به مصرف کنندگان یارانه بدهد و دوم اینکه دستوری بودن قیمت مرغ فقط باعث رانت و فساد و زیرزمینی شدن فعالیت ها می شود.
وی ادامه داد: اگر وزیر جهاد کشاورزی همین دو موضوع را اجرایی کند تولید مرغ در کشور رونق خواهند گرفت و تمامی مشکلات مرغداران مرتفع خواهد شد.

رئیس هیئت مدیریه اتحادیه مرغداران گوشتی استان کرمانشاه یک راهکار هم برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه داشت و گفت: دولت با استفاده از قانون هدفمندی یارانه ها می تواند به اقشار آسیب پذیر که خارج از اراده خود دستمزدشان کم شده و یا قدرت خریدشان پایین آمده که به راحتی هم قابل شناسایی هستند، یارانه خرید مرغ به شکل کالابرگ الکترونیکی بدهد که این نوع از پرداخت یارانه به دلیل عدم رد و بدل شدن پول تورمی هم در پی نخواهد داشت.
وی در ادامه اشاره ‌ای هم به قیمت معقول مرغ در شرایط کنونی داشت و گفت: با توجه به اینکه دولت و سازمان های نظارتی نشان داده اند که هیچ اراده ای برای کنترل قیمت جوجه یک روزه و قیمت نهاده های اساسی صنعت طیور یعنی ذرت و سویا ندارند و هم اکنون جوجه یک روزه با قیمت کمتر از یازده هزار تومان وارد سالن های پرورشی نمی شود و قیمت سویا به کیلویی چهار هزارتومان و ذرت 2500 تومان رسیده و با لحاظ افزایش هزینه های حمل و نقل، بیمه و دیگر مولفه ها، قیمت تمام شده مرغ درب واحدهای تولیدی 21 هزار تومان است و این قیمت برای مصرف کنندگان باید 30 هزار تومان تعیین شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com