مدیریت تولید طیور به اتحادیه و تعاونی های مرغداران واگذار می شود

مدیریت تولید طیور به اتحادیه و تعاونی های مرغداران واگذار می شود
مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهادکشاورزی گفت : دولت مصمم است مدیریت تولید طیور را به اتحادیه و تعاونی های مرغداران واگذار کند.
علیرضا ترکاشوند در جلسه مدیریت تولید طیور که با حضور رؤسای شبکه دامپزشکی، مسوولین امور دام جهاد کشاورزی شهرستان ها و اتحادیه ها و تشکل های تعاونی مرتبط در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد افزود : با واگذاری مدیریت تولید دولت خود امور حاکمیتی و نظارتی را دنبال می کند.
وی با بیان اینکه مازندران قطب مهم تولید طیور کشور و مقام اول را عهده دار است گفت: توجه به این استان آرامش و رونق در تولید این بخش را در کشور به همراه خواهد داشت.
وی از طراحی سامانه مدیریت تولید خبر داد و افزود: این سامانه در اختیار اتحادیه مرغداران قرار گرفته و کلیه امور مربوط به توزیع سوخت، مجوز بهداشتی و ... از طریق این سامانه پایش می شود.
ترکاشوند اظهار داشت: همه تولیدکنندگان باید هماهنگ با سیاست ها و تصمیم گیری های اتحادیه و تعاونی باشند و منافع گروهی را بر منافع شخصی ترجیح دهند.
وی گفت: اجرای این برنامه بر عهده تعاونی هاست و نظارت بر این مدیریت بر عهده معاونت امور دام است و هیچ مرغداری حق فعالیت بدون هماهنگی تعاونی مربوطه را نداشته و نمی تواند مجوز جوجه ریزی و سوخت اخذ نماید.
در این جلسه سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آمادگی اجرای برنامه توسط سامانه مذکور خبر داد و گفت: مدیریت جوجه ریزی باید در استان شکل گیرد تا نوسانات قیمت و تولید به حداقل ممکن برسد.
استان مازندران با دو هزار و 238 واحد مرغ گوشتی ، 200 واحد مرغ مادر و هفت واحد اجداد (تنها لاین کشور و منطقه خاورمیانه) به عنوان قطب صنعت طیور کشور مطرح است و با تولید 11 درصد گوشت مرغ و 30 درصد جوجه یکروزه کشور، مقام اول را در بین استان های کشور دارد.

 
نظرات شما
  •  

    محمد رضا خدائی گفت : ۹۳/۰۹/۲۳

    مسئولین محترم همچنانچه در هر زمان ومکان ودر میادین نشان داده ایم با افت شدید قیمت نفت با لباس جهادی پا به عرصه تولید با اتحاد وتعاونی انقلابی بگذاریم تا ارز اور کشور شویم نه اینکه سر بار کشور .اقتصاد مقاوتی شعار نباشد عمل شود تا اینکه رهبرمان از تولید کنندگان ومسئولین راضی شوند .انشااله

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com