مجلس باردیگر به حجتی اعتماد کرد

مجلس باردیگر به حجتی اعتماد کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی باردیگر به محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی رای اعتماد دادند و وی همچنان سکاندار وزارت جهادکشاورزی باقی ماند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را با استیضاح محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی اعلام کردند و تصدی این وزارتخانه را باردیگر به حجتی سپردند.
در این رای گیری از مجموع 229 رای ماخوذه ، 117 نماینده رای مخالف استیضاح، 105 نماینده رای موافق و هفت نماینده رای ممتنع دادند.
در جلسه استیضاح محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و جمعی از اعضای هیات دولت حضور داشتند.
حجتی در 29 مرداد 96 از مجموع 288 رای ماخوذه با 164 رای موافق، 94 رای مخالف، 23 رای ممتنع و 7 رای باطله برای وزارت جهاد کشاورزی دولت دوازدهم از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

کارنامه حجتی

محمود حجتی از ابتدای دولت یازدهم سکاندار وزارت جهاد کشاورزی بوده است، وی با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد جهاد سازندگی کشور شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد.
با آغاز عملیات اجرایی عظیم سد کرخه به عنوان مدیر اجرایی این پروژه تا زمان بهره برداری به خدمت پرداخت و در دوره اول دولت اصلاحات از سال 76 تا 79 پس از اکبر ترکان به عنوان وزیر راه و ترابری معرفی شد، پس از او نیز «رحمان دادمان » وزارت را برعهده گرفت. دوره دوم از سال 79 تا 84 به عنوان وزیر جهاد کشاورزی از مجلس رای اعتماد گرفت و تا پایان دولت در این سمت باقی‌ماند.
در ابتدای دولت تدبیر و امید حجتی برای دومین بار به عنوان وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شد، از مهم ترین اقدامات حجتی در دوران وزارتش خودکفایی در گندم و بهبود وضعیت معیشت کشاورزان بوده است.
وی برای اجرای طرح افزایش تولید، دولت قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش داد تا عامل افزایش تولید گندم باشد. با اجرای این طرح، تولید گندم با 73 درصد رشد از 8 میلیون به 14 میلیون تن رسید و واردات بیش از 6٫4 میلیون تن گندم در سال به صفر رسید و خودکفایی در تولید این محصول اساسی حاصل شد.
از دیگر اقدامات حجتی را می توان تولید شکر و کاشت چغندر قند و نیشکر در کشور را نام برد. با اقدامات حجتی در دولت یازدهم پیش بینی خودکفایی در شکر و مواد غذایی قوت گرفته و به مرز 80 درصد رسیده است.
از آغاز برداشت گندم در سال 96 تا کنون 8 میلیون و 27 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شده که این میزان امکان صادرات این محصول را به کشورهای متقاضی فراهم کرده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com