مجبور به تبعیت از قیمت مصوب تخم مرغ هستیم اما الزامی برای تولید نداریم

مجبور به تبعیت از قیمت مصوب تخم مرغ هستیم اما الزامی برای تولید نداریم
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: ستاد تنظیم بازار کشور بدون کارشناسی و در نظر گرفتن شرایط مرغدار، نرخ ۱۲ هزار تومان را برای تخم مرغ پیشنهاد کرده، مجبور به تبعیت از قانون هستیم اما مجبور به تولید نیستیم. بیش از این توان یارانه ‌دادن به مردم را نداریم و مجبوریم گلّه‌های خود را حذف کنیم.
سید حسین موسوی‌نژاد، در خصوص وضعیت توزیع و قیمت مصوب تخم‌مرغ در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر هر واحد صنفی، فروشگاه زنجیره‌ای و میادینی که معاونت بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌کند، تخم‌مرغ را درب مرغداری کیلویی ۱۲ هزار تومان تحویل می‌گیرد و باید با نرخ مصوب ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بفروشد.
وی افزود: قیمت مصوب شده توسط ستاد تنطیم بازار مورد اعتراض ما نیز هست. قیمت تمام شده برای یک کیلوگرم تخم‌ مرغ بیش از ۱۵ هزار تومان بوده، اما به فروش تخم‌ مرغ درب مرغداری به قیمت کیلویی ۱۲ هزار تومان ملزم شده‌ایم. این قیمت هیچ توجیه اقتصادی ندارد و مرغداران در حال حذف گلّه‌های خود هستند و به زودی شاهد کاهش تولید تخم ‌مرغ در استان و کشور خواهیم بود.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: افزایش شدید قیمت داروها، واکسن‌ها و نهاده‌های دامی قیمت تمام شده یک کیلو تخم‌ مرغ را به بیش از ۱۵ هزار تومان رسانده، اما ستاد تنظیم بازار کشور بدون کارشناسی و در نظر گرفتن شرایط مرغدار، نرخ ۱۲ هزار تومان را پیشنهاد کرده است. مجبور به تبعیت از قانون هستیم، اما مجبور به تولید نیستیم. بیش از این توان یارانه ‌دادن به مردم را نداریم و مجبوریم گلّه‌های خود را حذف کنیم.
  • مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی: بیش از این توان یارانه ‌دادن به مردم را نداریم
  • تخم ‌مرغ‌های بسته‌بندی از قیمت مصوب تبعیت نمی‌کنند

    موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: قیمت مصوب کیلویی ۱۲ هزار تومان مربوط به تخم‌ مرغ بدون پرینت و بسته‌بندی است. تخم‌ مرغ‌های بسته‌بندی تابع قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار به قیمت ۱۲ هزار تومان درب مرغداری و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف‌کننده نیستند. تخم ‌مرغ‌های بسته‌بندی شده معمولا غنی شده و خاص هستند. قیمت مصوب کیلویی ۱۲ هزار تومان درب مرغداری قیمت تخم‌مرغ فلّه است. بسیاری از سوپرمارکت‌ها تخم‌ مرغ فلّه ندارند که به قیمت مصوب عرضه کنند.
    وی عنوان کرد: فروشگاه‌هایی باید تخم ‌مرغ با قیمت مصوب عرضه کنند که تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت باشند. از همین رو تنها به این دست از فروشگاه‌ها تخم‌ مرغ با قیمت مصوب می‌فروشیم. واحدهای صنفی که به دنبال عرضه تخم‌ مرغ با قیمت مصوب هستند باید درخواست خود را در سازمان صمت ثبت کنند. زمانی که تخم‌ مرغ را به این دست از واحدهای صنفی تحویل می‌دهیم، به سازمان صمت نامه زده و میزان تخم‌مرغ تحویل داده شده به آنان را اعلام می‌کنیم، سازمان صمت نیز باید بررسی کند. این‌گونه نباشد که تولیدکنندگان تخم ‌مرغ را با قیمت مصوب عرضه کنند، اما با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده نرسد.
    مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی تصریح کرد: از آنجا که سال جاری سال جهش تولید نامیده شده، توقع می‌رود که دولت حمایت بیشتری از تولید کند. تولیدکننده هیچ‌ موقع به دنبال گران‌فروشی و گران کردن محصول خود نبوده، اما با توجه به شرایط موجود تولید در حال حاضر برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد.
    موسوی‌نژاد با اشاره به نقش دلالان بیان کرد: در خصوص کشاورزی همیشه با این چالش روبه‌رو بوده‌ایم که نه تولیدکننده از قیمت فروش خود راضی است و نه مصرف‌کننده. این موضوع تنها مختص تخم ‌مرغ نیست. باید به سمتی برویم که زنجیره‌های تولید را تکمیل کنیم. از تولید تا مصرف باید توسط یک ارگان و یا وزارتخانه مدیریت شود.
     
     
    نظر خود را ثبت نمایید
    • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
    • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
    • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
    • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
    Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com