قیمت نهاده‌های دامی روند افزایشی گرفت

قیمت نهاده‌های دامی روند افزایشی گرفت
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ گرم به۱۲هزار و ۵۰۰ تا ۱۳هزار و ۵۰۰تومان رسیده است،گفت: قیمت نهاده های دامی روند افزایش یافته و نیازمند نظارت و کنترل است.
 حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به ثبات نسبی قیمت مرغ در بازار طی هفته‌های اخیر، اظهارداشت: این کالا با نوسانات جزئی قیمت همراه بوده و در حال حاضر متوسط قیمت مرغ زنده کیلویی ۸ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ گرم نیز بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی با بیان اینکه در تأمین نهاده‌های دامی مشکلی نداریم، افزود: ولی درحال حاضر قیمت نهاده‌ها روند افزایشی یافته و بویژه درباره ذرت این امر مشهودتر است.
به گفته این فعال بخش خصوصی، قیمت ذرت وارداتی در حال حاضر بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب آن (۱۳۵۰ تومان) است ضمن اینکه ذرت داخلی نیز در هرکیلوگرم ۱,۶۹۰ تومان عرضه می‌شود و ۳۴۰ تومان با نرخ مصوب آن فاصله دارد.
اسدالله نژاد گفت: قیمت مصوب جوجه یکروزه نیز ۲,۵۵۰ تومان است در حالی که هم اکنون قیمت آن در بازار به ۳,۳۰۰ تومان رسیده است.
وی با اشاره به افزایش چند برابری قیمت واکسن، داروها و مکمل‌های دامی، دستمزد و… از ابتدای سال تاکنون تصریح کرد: بنابراین نیاز است که قیمت نهاده‌ها کنترل شود چرا که اگر نرخ آنها افزایش یابد در هزینه تمام شده تولید مرغ مؤثر است و قیمت مرغ نیز افزایش می‌یابد.
این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: نظارت‌ها باید دقیق باشد تا مرغداران و تولیدکنندگان به راحتی و با قیمت مناسب بتوانند نهاده‌های مورد نیاز خود را تأمین کنند.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com