قیمت مرغ واقعی است

قیمت مرغ واقعی است
یک مقام مسئول گفت: باتوجه به افزایش بی‌رویه قیمت نهاده‌های دامی و به تبع آن افزایش قیمت تمام شده، نرخ کنونی مرغ در بازار واقعی است.
حبیب اسدلله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور، از واقعی بودن نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به نرخ کنونی مرغ در بازار،  مرغداران از زیر بارسنگین زیان های متوالی رهایی یافتند.
وی افزود: با توجه به افزایش بی رویه قیمت نهاده های دامی و به تبع آن افزایش قیمت تمام شده، نرخ کنونی مرغ در بازار واقعی است.
به گفته اسدالله نژاد، متولیان صنعت می دانند که قیمت کنونی مرغ واقعی است و استمرار این روند می تواند استمرار و پایداری تولید و توقف این امر حذف بسیاری از واحدهای مرغداری از چرخه تولید را به همراه خواهد داشت.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران با تفکیک گرانی و بالا بودن قیمت کالا و خدمات، افزود: این دو مقوله از هم جدا هستند و باید میان این دو تفکیک قائل شد چرا که بالا بودن قیمت یک کالا صرفا به معنای گران بودن آن نیست و می تواند ناشی از بالا بودن قیمت تمام شده محصول باشد که این امر در مورد مرغ صادق است.
این مقام مسئول قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده را حدود 6500 تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به آنکه متوسط کنونی نرخ مرغ زنده در کشور همین رِنج است؛ بنابراین متولیان تولید و دستگاه های نظارتی نباید نگران واقعی شدن قیمت ها باشند چرا که  زیان مرغداران در چند ماه اخیر در فروش هر کیلو مرغ به 2 هزار تومان رسیده بود.
وی با اشاره به اینکه کمبود تولید و عرضه مرغ شایعه ای بیش نیست، تصریح کرد: گرمای هوا، افزایش تلفات در مرغداری ها و کاهش سایز عرضه مرغ زنده در کشتارگاه ها را به همراه داشته است که در نهایت این امر با کاهش 15 تا 20 درصدی حجم وزنی مرغ تولیدی منجربه ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در نتیجه منطقی شدن قیمت مرغ در بازار شده است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران با انتقاد از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: در مواقعی که مرغداران با افزایش تولید روبه رو هستند، پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مرغ با نرخ پایین در بازار می کنند که در نهایت عرضه مرغ منجمد با استفاده از یارانه دولتی و قیمت پایین در مواقعی که تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار است، نابودی تولیدکنندگان را در بردارد، به همین دلیل  از ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم که با مقوله تولید در بخش کشاورزی منطقی رفتار کنند تا تولید دچار چالش نشود.
وی در پایان به مشکلات بدهی مرغداران به بانک ها  و موسسات مالی اشاره کرد و گفت: با توجه به صدور اجرائیه و اخطاریه از سوی بانک ها به مرغداران می توان گفت که خطر تملک اموال تولیدکنندگان نگرانی های متعددی برای آنها در برداشته است. به همین دلیل تقاضای صنعت ایجاد تنفس سه ساله در باز پرداخت بدهی و یا حداقل امهال بدهی های مرغداران همانند سایر بخش های کشاورزی آسیب دیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com