قیمت مرغ در دیگر کشورها

قیمت مرغ در دیگر کشورها
در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ داخلی در بازار کشورمان ۵۴ هزار تومان و در آرژانتین به عنوان ارزان‌ترین کشور ۳۶ هزار تومان است، این سوال پیش می آید که شرکت پشتیبانی امور دام قیمت مرغ های وارداتی ۱۴ هزار تومانی را چگونه محاسبه کرده است.

 قیمت هرکیلوگرم مرغ در بازار در محدود ۵۴ هزار تومان است که هنوز به حداکثر قیمت مصوب ۵۹۸۰۰ تومانی خود نرسیده است؛ هرچند بر اساس گزارش‌های میدانی این محصول در برخی نقاط تهران به شکل غیرقانونی تا ۶۴ هزار تومان نیز به فروش می رسد.

در حالی که قیمت مصوب مرغ و حتی قیمت های فعلی این محصول در بازار، مورد اعتراض مرغداران قرار گرفته است، خبر رسید شرکت پشیتبانی امور دام قیمت مرغ های وارداتی منجمد را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد؛ هرچند دبیر انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده خام دامی نیز قیمت تمام‌شده مرغ  را بیشتر از این دانست و اظهار  کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید قیمت هرکیلوگرم از این محصول به ۱۶ هزار تومان رسیده است.

قیمت مرغ در دیگر کشورها
قیمت مرغ منجمد وارداتی ۱۴ یا ۱۶ هزار تومانی (با احتساب هزینه های واردات) تفاوت عمیقی با قیمت این محصول در ایران دارد. 

با نگاهی به قیمت های روز جهانی نیز مشخص می شود که قیمت هر کیلوگرم مرغ در آرژانتین به عنوان ارزان ترین کشور ۱.۳۹ دلار و هنگ‌کنک به عنوان گران قیمت ترین ۱۱ .۱۷ دلار است و این محصول در کشور همسایه ترکیه ۱.۹۷ دلار و پاکستان ۱.۸۳ دلار است.

با در نظر گرفتن قیمت دلار نیمایی  ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ آرژانتینی ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان و ترکیه ای ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان می شود که سنخیتی با قیمت‌های یاد شده ندارد.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده از انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده خام دامی مشخص شد که تعیین قیمت فروش ۱۴ هزار تومانی برای مرغ های منجمد وارداتی مربوط به مرغ‌هایی است که ستاد تنظیم بازار در اسفند ۱۳۹۹ مصوب کرده و با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com