قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضا

قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضا
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان ، قیمت مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت به تبع گران شدن مرغ در کشور در گیلان نیز شاهد گران شدن آن خواهیم بود.
میرحجت علی اکبرنژاد اظهار داشت : گیلان ششمین استان تولیدکننده مرغ در کشور است و 30 درصد مرغ مورد نیاز بازار تهران نیز از گیلان تامین می شود.
وی در خصوص افزایش هزینه های تولید و مشکلات مرغداران استان افزود : در دو ماه اخیر هزینه تمام شده تولید مرغ بیش از قیمت فروش آن بود و مرغداران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند.
وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر قیمت فروش مرغ متعادل شده ، و مشکلات ماههای اخیر وجود ندارد.
علی اکبرنژاد با بیان اینکه به طور میانگین هشت میلیون قطعه جوجه ریزی در گیلان انجام می شود٬ ادامه داد: 60 درصد جوجه ریزیهای انجام شده مورد نیاز مرغداران گیلان است و 40 درصد نیز به تهران فرستاده می شود.
علی اکبرنژاد با بیان اینکه تغذیه طیور 80 درصد قیمت تمام شده تولید مرغ را در بر می گیرد٬ افزود: یکی از مهمترین واصلی ترین دلایل افزایش هزینه های بخش تولید٬ در صنعت پرورش مرغ و دیگر فرآورده های مرتبط با آن٬ نوسانات بسیار شدیدی بود که در قیمت انواع نهاده های مورد نیاز طیور اتفاق افتاده است .
وی به میزان افزایش قیمت ذرت دامی و کنجاله سویا به نسبت سال گذشته اشاره و تصریح کرد : به غیر از سایر اقلام مرتبط٬ نرخ ذرت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 29٫7 درصد و قیمت کنجاله سویا نیز حدود 47٫7 درصد افزایش قیمت داشته است .
علی اکبرنژاد٬ افزایش حقوق کارگری٬ بهداشت٬ درمان و حاملهای انرژی را نیز در وضعیت هزینه تمام شده مؤثر عنوان و تصریح کرد: مجموعه تمام این عوامل از رشد نهاده ها گرفته تا سایر حوزه ها هزینه تمام شده این محصول را افزایش می دهد .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com