قیمت تخم مرغ متعادل است

قیمت تخم مرغ متعادل است
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار میهن معتقد است؛ پس از ۸ ماه زیان مرغداران و فروش تخم‌مرغ زیر قیمت تمام شده، اکنون قیمت این کالا در بازار مصرف متعادل شده است.
رضا ترکاشوند با بیان اینکه پس از ۸ ماه زیان قیمت خرید تخم مرغ از مرغداران تا حدودی مناسب شده است، اظهار کرد: هر کیلوگرم تخم مرغ از مرغداران درب مرغداری ۷ هزار ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان خریداری می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ برای مرغدار ۸ هزار تومان است که زیان تولیدکنندگان را به دنبال ندارد.
ترکاشوند یادآور شد: تقریبا ۸ ماه مرغداران هر کیلوگرم تخم‌مرغ را ۶ هزار تومان به فروش رساندن و شرایط بد اقتصادی را تجربه کردند.
وی با اشاره به طرح شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید تخم مرغ با افزایش پله‌کانی قیمت، افزود: اگر شرکت پشتیبانی امور دام به خرید تخم مرغ ورود نمی‌کرد امروز شاهد تعطیلی مرغداری‌ها تخمگذار به دلیل زیان انباشته بودیم.
به گفته ترکاشوند؛ به‌رغم بالاتر بودن قیمت خرید تخم مرغ از مرغدار نسبت به نرخ مصوب قیمت تخم مرغ متعادل است.
گروه صنعتی اسکندری EIG

وی قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرد و افزود: این قیمت با نرخ نهاده‌های دامی صد در صد دولتی تعیین شده است در حالی که بیشتر نهاده‌ها با قیمت آزاد به دست مرغداران می‌رسد.
ترکاشوند اضافه کرد: به طور مثال نرخ دولتی هر کیلوگرم ذرت یک هزار و ۳۵۰ تومان است، اما مرغداران آن را تا ۲ هزار تومان تهیه کرده‌اند.
وی میزان مصرف ماهانه تخم مرغ در کشور را ۷۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: ماهانه ۸۴ تا ۸۵ هزار تخم مرغ تولید می‌شود که بیشتر از نیاز کشور است.
ترکاشوند یکی از راهکارهای مدیریت اضافه تولید را صادرات عنوان کرد.
وی گفت: در حال حاضر راه صادراتی باز است و ما در حال صادرات تخم مرغ به کشورهای همسایه هستیم.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار میهن با تاکید بر اینکه اولویت ما تنظیم بازار داخل است، افزود: از ابتدای سال تا کنون ۱۸ هزار تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ از کشور صادر شده است.
ترکاشوند از اعلام قیمت برای تخم‌مرغ خوداری کرد و افزود: با توجه به تفاوت در نحوه عرضه و تعداد واسطه‌ها نمی‌توان یک قیمت را برای سراسر کشور اعلام کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com