قیمت تخم مرغ در آمریکا رکورد شکست

قیمت تخم مرغ در آمریکا رکورد شکست
قیمت تخم‌مرغ در آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر سال ۲۰۲۲، ۲.۴ برابر شده و سازمان رقابت این کشور خواستار تحقیق نقش شرکت‌های بزرگ در بالا رفتن غیر واقعی قیمت این کالای اساسی شده است.

کمیسیون تجارت آمریکا اعلام کرد که موضوع بالا رفتن شدید قیمت تخم مرغ در این کشور باید مورد تحقیق قرار گیرد؛ چراکه این امکان وجود دارد برخی شرکت‌های بزرگ در حال بالا بردن قیمت به شکلی غیرواقعی و بدون مبنا باشند. در حالی قیمت تخم مرغ در آمریکا افزایش شدید را به ثبت رسانده که همین حالا هم مردم این کشور درگیر بحران بی‌سابقه افزایش هزینه‌های زندگی در آمریکا هستند.

چند سالی است که نهادهای دولتی، کشاورزان و فعالان صنعت کشاورزی و دامپروری در آمریکا نسبت به توانمندی شرکت‌های بزرگ دامی و کشاورزی این کشور در بالا بردن قیمت مواد غذایی و مایحتاج مردم سروصدا می‌کنند، به خصوص آنکه در سال ۲۰۲۱ به شکلی مشابه قیمت گوشت در این کشور بالا رفت. در مورد اخیر اما قیمت تخم مرغ مردم آمریکا را نگران کرده؛ چراکه در طول یک سال تقریباً ۲.۴ برابر شده و به ۴.۲۵ دلار رسیده است.

وزارت کشاورزی آمریکا، دلیل بالا رفتن قیمت تخم مرغ در این کشور را شیوع گشترده آنفلوآنزای پرندگان عنوان کرده است، اما مؤسسه فارم اکشن، می‌گوید سازمان رقابت باید موضوع سود بسیار بالای شرکت‌های بزرگ تولید تخم مرغ را طی سال گذشته مدنظر قرار دهد.

شرکت کال‌مِین فودز که ۲۰ درصد تخم مرغ آمریکا را تأمین می‌کند، شاهد افزایش ۱۱۰ درصدی فروش خود در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ نسبت به سه ماهه سوم همین سال بوده و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بیش از ۶ برابر درآمد داشته است. این شرکت مدعی شده که دلیل افزایش شدید درآمدش شیوع آنفلوآنزای پرندگان در سراسر آمریکا و بالا رفتن قیمت بوده است.
 
نظرات شما
  •  

    احمد عناتی گفت : ۰۱/۱۱/۰۱

    سلام در مورد مطلب فوق باید عرض کنم در کشور های اروپایی و کشور امریکا به دلیل مسعله در قفس نگاه داشتن مرغ و حقوق حیوانات که یک نوع حیوان آزاری محسوب میشود و این نوع تخم گیری از مرغ جهت مصارف کارخانه استفاده میشود
    حالا ۹۰ درصد مصرف تخم مرغ مردم اروپا و امریکا از تخم مرغ های است که به صورت کاملا اورگانیک (کاملا سنتی یا محلی)استفاده میشود و به دلیل اورگانیک بودن بسیار از تخم مرغ صنعتی گرانتر است
    حالا همین تخم مرغ اورگانیک به صورت بسته بندی قیمت چند برابری دارد که این در تمام دنیا هست در همین ایران تخم مرغ فله صنعتی ۲۶۰۰ تومان و تخم مرغ بسته بندی ۴۸۰۰ تومان است
    حالا اگر بسته بندی اورگانیک باشد هر عدد تا ۶۰۰۰ تومان هم قیمت میخورد
    حالا در کدام کشور تخم مرغ گران است ایران یا امریکا
    اگر براساس کیلو باشد هر کیلو تخم مرغ جهانی یک دلار با این قیمت
    یعنی ۴۲۰۰۰ تومان هر کیلو ولی در ایران همین تخم مرغ حدود ۹۰ هزارتومان در کیلو میرسد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com