قیمت تخم مرغ از شهریور جهش قابل توجهی خواهد یافت

قیمت تخم مرغ از شهریور جهش قابل توجهی خواهد یافت
طلاکش گفت: قیمت تخم‌مرغ به دلیل اینکه دولت از صادرات آن حمایت نکرد و مشوق‌های صادراتی برای آن در نظر نگرفت، از شهریورماه جهش قابل توجهی خواهد یافت، مگر اینکه قیمت‌ها بر روی این محصول درج شود.
فرزاد طلاکش، رئیس اتحادیه صنفی تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه‌دار اظهار داشت: قیمت تخم‌مرغ به دلیل این‌که دولت از صادرات آن حمایت نکرد و مشوق‌های صادراتی برای آن در نظر گرفت از شهریور ماه جهش قابل توجهی خواهد یافت مگر این طرح درج قیمت عاملی برای کاهش نرخ این محصول شود.
وی در ادامه افزود: طرح درج قیمت از آذر ماه سال گذشته به صورت آزمایشی در کشور اجرائی شد ولی به عدم حمایت از سوی دو سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به ثمر نرسید.
این رئیس اتحادیه با توجه به وضع فاجعه افزایش قیمت تولید تخم‌مرغ و افزایش قیمت‌ها در شهریور ماه افزود: در حال حاضر میانگین قیمت تخم‌مرغ که از درب مرغ‌داری‌ها خریداری شود کیلویی 2200 تا 2500 تومان است.
وی افزود: اما در شهریور ماه به دلیل مصوبه‌ 50 میلییارد تومانی تنخواهی که قرار شد در اختیار تولیدکنندگان بگذارند، اجرائی نشد و همچنین مشوق صادراتی 150 هزار تومانی مازاد این محصول با قیمت هر کیلویی 1000 تومان صورت نگرفت و ما شاهد افزایش 20 درصد یا حتی بالاتر در آینده‌ نزدیک خواهیم بود.
طلاکش با اشاره به ایجاد پایانه‌ها در 7 استان کشور گفت: اگر این پایانه‌ها سراسری بشوند ما شاهد مدرن شدن خرید و فروش خواهیم بود که فعلا در قم و تهران اجرائی شده است و در استان‌های آذربایجان شرقی، مشهد، قزوین، کرج و اصفهان که 80 درصد تولید تخم‌مرغ را بر عهده دارند در صورت تامین اعتبار اجرائی خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: اگر تخم‌مرغ در بورس‌کالا به فروش برسد که منوط به ایجاد تعاونی‌ها و شرکت‌های بزرگی است که این تخم‌مرغ‌ها را تولید می‌کنند، ما شاهد رقابت برای این محصول در آینده نزدیک خواهیم بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com