قیمت بالای جوجه یکروزه موجب گرانی مرغ شب عید نمی‌شود

قیمت بالای جوجه یکروزه موجب گرانی مرغ شب عید نمی‌شود
وی با بیان اینکه مرغداران از شهریور ماه تاکنون جوجه یک روزه را ۳۲۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار تومان خریداری کرده اند، گفت: متاسفانه نهادهای نظارتی اعتنایی به افزایش قیمت جوجه یک روزه ندارند، اما اگر زمانی قیمت مرغ افزایش یابد، تمام نهادهای نظارتی وارد عمل می شوند.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان با اشاره به اینکه جوجه یک روزه از شرکت های مرغ مادر تهیه می شود، اظهار کرد: برخی شرکت های مرغ مادر دولتی و برخی خصولتی هستند و نهادهای نظارتی بر عملکرد و قیمت های آنها نظارتی ندارند.
وی با بیان اینکه عامل گرانی جوجه یک روزه شرکت های مرغ مادر و دلالان هستند، افزود: در حالیکه ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان به شرکت های مرغ مادر و همچنین برخی واردکنندگان داده می شود، اما مرغداران هیچ سهمی از ارز دولتی حتی برای تامین خوراک مرغ خود ندارند.
پاکزاد با اشاره به اینکه مرغداران طی هشت ماه گذشته مرغ زنده را زیر قیمت مصوب ۸۵۵۰ تومان فروخته اند، اظهار کرد: در حال حاضر مرغداران با نرخ ۷۰۰۰ تا ۸۴۰۰ تومان مرغ را عرضه می کنند، این درحالیست که جلوی صادرات مرغ گرفته شده و تولیدکنندگان از این شرایط متضرر هستند.
وی با بیان اینکه با نرخ کنونی جوجه یک روزه نرخ مرغ زنده باید ۱۷ درصد افزایش یابد، گفت: در این شرایط قیمت مرغ زنده ۱۰ هزار تومان خواهد شد که متاسفانه به دلیل برخی شایعات همچون مرغ تریاکی و کاهش عرضه و تقاضا بازار کشش این قیمت را ندارد.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان در خصوص شایعه استفاده از تریاک در مرغداری ها، اظهار کرد: در دوران موج اول آنفولانزا طی سال ۱۳۷۷ برخی مقابله با این بیماری را استفاده تریاک در مرغ تجویز کردند که این موضوع تکذیب شد و امروز هیچ یک از مرغداران به مرغ های خود تریاک نمی دهند و برای جلوگیری از بیماری اقدام به قطع دان مرغ زنده می کنند.
وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت ذرت به عنوان خوراک مرغ، گفت: در حالیکه قیمت مصوب ذرت ۱۳۵۰ تومان است، اما مرغداران در عمل این محصول را ۱۶۵۰ تا ۱۷۰۰ تومان خریداری می کنند که موجب افزایش هزینه های تولید شده است.
پاکزاد با اشاره به ۱۲ میلیون جوجه ریزی انجام شده در دی ماه امسال در استان اصفهان، تصریح کرد: مرغداران با امید افزایش فروش مرغ زنده اقدام به جوجه ریزی با حجم بالا و با قیمت ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان جوجه یک روزه کردند، اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم احتمال ضرر مرغداران وجود دارد.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان پیش بینی کرد: با وجود افزایش هزینه های تولید مرغداران و در صورتی که بیماری خاصی طیور را تهدید نکند، قیمت مرغ برا شب عید افزایشی نخواهد یافت.

 
نظرات شما
  •  

    شیرازی گفت : ۹۸/۱۱/۲۴

    قیمت جوجه به صورت مقطعی بالا بوده ودر کل یال میانگین 2500 ت بوده وهنوزبه قیمت مصوب نرسیده مهرماه 98 هر واحد مرغ مادر 20 درصد تخم مرغ حذف کرده تا بازار به تعادل برسه مرغداران گوشتی هم باید در کشتار زیر 2.4 ک کوشا باشند تا حداقل کمی از گوشت مازاد بازار کم بشه ویا مثل مرغ مادر نوبت جوجه ریزی رو رعایت کنند نه اینکه با قاصله 5 تا 10 روز اون هم با 10الی 15 درصد بیشتر از ظرفیت جوجه ریزی کنند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com