قیمت‌های افزایش یافته لبنیات برگشت

قیمت‌های افزایش یافته لبنیات برگشت
درحالی‌که شواهد در بازار نشان از تغییر نکردن قیمت برخی محصولات لبنی است که به صورت غیرقانونی افزایش یافته بود، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی با اشاره به بازگشت قیمت‌های افزایش یافته برخی محصولات لبنی اعلام کرد که برخی از برندها که قیمت محصولاتشان را افزایش داده‌اند تخلفی مرتکب نشده‌اند چرا که پیش از آن به دلیل افزایش رقابت‌پذیری و سهم خود در بازار تا حدی که اجازه داشتند قیمت‌شان را افزایش نداده بودند.
برخی صنایع لبنی در اولین روزهای امسال پس از تعطیلات نوروزی اقدام به افزایش قیمت برخی محصولات خود کرده بودند که از نظر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان یک تخلف شناخته شده مقرر شده بود تا آنها قیمت‌های خود را به حالت سابق برگردانند. با وجود اینکه قیمت برخی اقلام تاکنون تغییری نکرده است، رضا باکری - دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی - به چند برند که اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده بودند، نرخ‌های خود را به حالت گذشته برگرداندند و منتظر تصمیم سازمان حمایت برای اصلاح قیمت‌هایشان هستند، چرا که معتقدند با افزایش هزینه‌های تولید در سال جدید مواجه شده و اگر قیمت‌هایشان اصلاح نشود، ترازشان منفی خواهد شد و زیان‌ده می‌شوند.
وی افزود: برخی صنایع لبنی که قیمت تعدادی از محصولات خود را افزایش داده بودند، تخلفی مرتکب نشدند چرا که پیش از این اجازه افزایش قیمت داشتند اما به دلیل افزایش قدرت رقابت و سهم در بازار محصولات لبنی این کار را انجام نداده بودند. بنابراین تخلفی از سوی آنها صورت نگرفته است.
دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی تصریح کرد: گرچه افزایش ناگهانی قیمت از سوی یک برند در بازار محصولی خاص مانند صنایع لبنی در صورت داشتن مجوز و شرایط حال حاضر بازار لبنیات تخلف نیست اما چنین فرهنگی در جامعه و بازار وجود ندارد و باعث می‌شود تا بی‌نظمی در بازار یک محصول به وجود بیاید و از سوی دیگر این شائبه در بین مردم ایجاد شود که قیمت یک محصول افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: سازمان حمایت باید درباره قیمت و نرخ‌گذاری محصولات غذایی خاص مانند صنایع لبنی تصمیمات و استراتژی جدید و به روزتری اتخاذ کند، به گونه‌ای که قیمت این محصولات بتواند به صورت شناور تغییر کند. یعنی کارخانه‌ها بتوانند در هنگام کمبود یا مازاد محصول نرخ‌های خود را در راستای منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده تغییر دهند. به عنوان مثال صنایع لبنی بتوانند در پایان هر هفته قیمت‌های خود را برای عرضه محصولات مازاد هفته خود پایین‌تر بیاورند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com