قیمت واقعی مرغ

قیمت واقعی مرغ
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس می گویددخالت دولت در بازار باعث شده است قیمت مرغ به ۲۵ هزارتومان برسد.
علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، با اشاره به افزایش قیمت مرغ در ایام نوروز، گفت: قبل از سال جدید اعلام کردم ترزیق ارز ترجیحی و ارز 4 هزار و 200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی بی اثر است و یا اثر مقطعی و موقتی دارد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، با بیان اینکه همیشه بازار به سمت قیمت واقعی و رقابتی میل می کند تا اینکه به شکل دستوری و دولتی عمل کند، ادامه داد: همان موقع که هزینه های کذاف به مملکت تحمیل کردند و ادعا کردند قیمت مرغ را در کانال 11 هزار تومان نگه می دارند و می گفتند گوشت قرمز را در عهد نیاز تامین می کنند کاملا در عمل اثبات شد که در تحقق این شعارهایی که داده اند ناتوان هستند.
نماینده مردم شازند در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: اساسا این شعار و پیش بینی شدنی نبود، وقتی اختلاف قیمت زیاد است با هر میزانی کالا وارد بازار شود قیمت را 30 تا 40 درصد تفاوت نرخ را پر کرد.
وی با اشاره به گرانی پیاز، بیان داشت:مسلما تمام هزینه ها بر اساس مقایسه با قیمت های جهانی تعیین تکلیف می شود و قیمت های جهانی از ارز تبعیت می کنند، این نکته در هر کالاهایی مصداق دارد، از مرغو گوشت و خودرو این اثر گذاری صادق است.
ابراهیمی، با بیان اینکه چند روز مانده به عید نهایتا مجبور شدند، به قیمت واقعی تن دهند و در تهران مرغ با قیمت کیلویی 17 هزار تومان به فروش رفت، گفت: نیمه شب گذشته در اراک شاهد صف گوشت بودیم، این صف ها و قیمت ها به این معنی است که نظام باید به قیمت های واقعی تن دهد و مردم را به شکل مستقیم حمایت کند، هر چه شعار درباره قیمت ها داده اند تحقق پیدا نکرده است.
این نماینده مجلس افزود: اگر در ایام منتهی به نوروز بازار میوه و تره بار را رها می کردند، این بازار متعادل تر و مناسب تر از الان بود، اما برخی فکر می کنند در حال خدمت به مردم هستند و مدیریت می کنند در حالی که مردم نجیب ایران را برای تامین مایحتاج های ساده به پای صف می کشند.
وی بیان داشت: الان همه قیمت اقلام تا سقف افزایش پیدا کرده، تنها آب، بنزین، گازوئیل و گاز نرخشان افزایش پیدا نکرده است اگر دولت دست از دخالت در بازار بردارد قیمت ها دیگر افزایش پیدا نمی کند.
نماینده مردم شازند با بیان اینکه قیمت واقعی مرغ کیلویی 25 هزار تومان نیست، ادامه داد: اگر اجازه می دادند در بازار، رقابت صورت گیرد، قیمت مرغ در حدود 17 هزار تومان متوقف می شد، در جریان توزیع مرغ 11هزارتومانی، سرمایه دولت و هزینه دلال را نیز باید محاسبه کنید تا 30 درصد آن دست مردم برسد.

مرغ و گوشت دولتی در فریزرها دپو شده است
اگر مرغ در سیستم آزاد توزیع می شد هیچ وقت 25 هزار تومان نمی شد، اکنون مرغ های 11 هزار تومانی و گوشت های 40 هزارتومانی در فریزر ها دپو شده است. به هر حال قیمت ها که واقعی و آزاد شود در بازار آرامش خواهیم داشت.
25 هزارتومانی شدن مرغ به دلیل ورود دولت است، اگر دولت دست از دخالت بردارد قیمت بین 17  تا 18 هزارتومان می شود، اگر در تابستان نرخ دلار بالای 15 هزارتومان شود آن موقع مرغ مجدد گران خواهد شد.
 
نظرات شما
  •  

    فرشادارشدی گفت : ۹۸/۰۱/۱۷

    باسلام بنده تولید کننده خوراک دام وطیور و تولید کننده۲۰۰هزار قطعه مرغ درهردوره هستم متاسفانه بدلیل رانت خواری و سوءاستفاده دولتیان و دست اندرکاران نهاده دام وطیور درسازمان جهاد کشاورزی وپشتیبانی امور دام که شخصا بااین قضیه مستقیم سرو کاردارم دلیل اصلی افزایش نهاده وگوشت ومرغ میباشد که اگر دولت ومتولیان واقعا قصد حل مشکل رادارندبا تولید کنندگان واقعی که اکثریت بامشکل تهیه نهاده مواجه هستن مشورت کرده که جلو رانت خواری پشتیبانی امور دام و سازمان امورعشایری را گرفته و نهاده بوقت واندازه کافی به کارخانجات تولید خوراک ارائه نموده وبعدازاین مسئله فروش خوراک آماده راکنترل کرده که دلال نیز حذف شده چون ۵۰درصد سهمیه که به مرغدار ودامدار داده میشود توسط دلال با دوبرابر قیمت به دست مصرف کننده یاهمان دامدار ومرغدار میرسد ....وسلام

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com