قراردادهای شرکت پشتیبانی بازبینی می‌شود

قراردادهای شرکت پشتیبانی بازبینی می‌شود
تصویر:محمد علی کمالی سروستانی، مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی
وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکلات مرغداران، برنامه‌هایی را ترتیب داده که یکی از آنها اصلاح قراردادهای شرکت پشتیبانی با مرغداران است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، در جلسه‌ای که با معاونان امور دام استان‌ها برگزار کرد، دستور داد تا هرچه سریع‌تر به مشکلات مرغداران رسیدگی شود. حسن رکنی در این جلسه گفته بود: "در مقطع کنونی با توجه به کاهش تقاضا نسبت به عرضه مرغ، دولت از برنامه های حمایتی خود در جهت رفع مشکلات مرغداران استفاده کرده و با اصلاح در قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام، خرید گوشت مرغ مازاد بر نیاز جامعه را در دستور کار قرار داده است تا مرغداران دچار زیان نشوند."
در همین راستا مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی، گفت: ساعاتی پیش، با دیداری که معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با مسئولان بخش خصوصی داشت، تصمیماتی گرفته شد که در صورت اجرا شدن، می‌تواند اتفاقی مثبت برای این صنعت باشد.
محمدعلی کمالی، با اشاره به اینکه خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام، یکی از موارد بحث برانگیز بازار این محصول به شمار می‌رود، افزود: در حال حاضر مقرر شد قراردادهایی که این شرکت با مرغداران می‌بندد، مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفته و ایرادات آن از بین برود. به عبارتی این قراردادها باید به سمتی هدایت شود که روند خرید مرغ تسیهل شود.
به گفته کمالی، همچنین در این جلسه مقرر شد که اتحادیه مرغداران تهران نیز با کمک شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر واگذاری سردخانه‌های مورد نیاز، مرغ مازاد در میدان بهمن را جمع آوری کرده و زنجیره‌ها نیز در راستای بهبود قیمت‌ها در مراکز تامین و توزیع این محصول، همکاری کنند.
پشتیبانی از سامانه مدیریت صنعت طیور توسط تمام ذی نفعلان، تشکل‌ها و دستگاه‌های دولتی مربوط به این بخش، از دیگر تصمیماتی بود که مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی به آن اشاره کرد.
کمالی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه خرید مرغ سنگین برای شرکت پشتیبانی مقدور نیست، بنابراین توصیه می‌شود تولیدکنندگان مرغ را سنگین نکرده و بیش از پیش متضرر نشوند.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com