قانون نظام جامع دامپروری کشور و قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی اجرا شود

قانون نظام جامع دامپروری کشور و قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی اجرا شود
دکتر مجید موافق قدیری روز گذشته در اولین نشست استانی هیات رییسه انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران درمشهد مقدس که با حضور مدیران واحدهای تولیدی کارخانجات خوراک دام، کارشناسان، مقامات استانی و تعدادی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید اظهارداشت: هدف از برگزاری این جلسات ظرف تحقق این هم افزایی است و باید با چنین افق و چشم اندازی برنامه ریزی و طراحی های لازم را انجام دهیم. امروز شرایطی فراهم شده است تا اقتصاد ایران با استفاده از همه ظرفیت ها و سرمایه های مادی و معنوی خود، موجبهم افزایی میان دولت و بخش خصوصی و پیوند اقتصاد داخلی با اقتصاد خارجی شود.
رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با بیان اینکه امروز همه از توافق انجام شده و رویکرد جدید خوشحال هستند، و بر نقد واقع‌بینانه تحولات پس از توافق برای همه فعالان اقتصادی جامعه تأکید کرد و گفت:همانطور که رییس جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم به روشنی تأکید کردند رفع تحریم‌ها به معنای رفع موانع است و اگر کسی گمان می‌کند که با برداشته شدن تحریم‌ها مشکلات حل می‌شود، قطعا خطا کرده است.
دکتر قدیری درعین حال گفت: مرتفع شدن تحریم‌ها شرایط را برای صاحبان انگیزه و برنامه مهیا می‌کند تا با برنامه‌ریزی و به سرعت مسیر پیش روی را به منظور جبران عقب‌ماندگی‌ها در گذشته طی کند.
عضو هیات نمایدگان اتاق ایران با تأکید بر اینکه تصویر اقتصاد ایران در فصل پس از گشایش، اقتصاد رقابتی است، گفت: اگر بنا بر تولید برای صادرات هدفمند است، باید خود را آماده حضور رقابتی در عرصه بین الملل کنیم. باید مسابقه تولید با کیفیت در واحدهایمان راه‌اندازی شود، زیرا اقتصاد دنیا منتظر ما نمی ماند.
دکترقدیری با بیان اینکه همکاری سازمان دامپزشکی کشور و انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در خصوص مسائل پیش آمده در رابطه با قراردادهای ناظرین فنی – بهداشتی ادامه دارد، گفت: این همکاری میتواند زمینه ساز ارتقای سطح بهداشت و کیفیت تولیدات کارخانجات بیش از پیش گردد. دکتر قدیری در ادامه گفت: این واقعیت باید در تمام اقدامات و نظارتهای سازمان دامپزشکی از کلیه واحدهای غیرمجاز تولید خوراک دام، طیور و آبزیان تجلی صریح داشته باشد و تمام تلاش و موضع جدی خود را در سیاست‌گذاری جهت برقراری فضایی سالم برای رقابت سازنده فراهم نماید. از سازمان دامپزشکی این انتظار میرود تا با اجرای تعامل و کامل تر قوانین و آیین نامه ها زمینه‌سازی برای ایجاد اشتیاق و انگیزه در تولید کنندگان خوراک دام صنعتی را در این مسابقه رقابتی در کشور و حضور در بازارهای بین المللی نشان دهد. قدیری در ادامه از حمایت کامل این انجمن در جهت تصویب حقوق و مزایای ناظرین فنی بهداشتی در بودجه سال آینده سازمان دامپزشکی در مراجع تصمیم گیری خبر داد. رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با سازمان امور مالیاتی از یکسال پیش اظهارداشت: در این جلسات این سوال مطرح بود که ضریب مالیاتی این صنعت ۱۲ درصد در صورت علیالراس شدن تعیین گردیده است! در صورتیکه تولیدکنندگان خوراک دام طبق گزارشات بورس و سازمانهای مربوطه دارای سود ۲ الی ۴ درصدی میباشد. وی در ادامه خبر داد که پیرو پیگیریهای متعدد در اصلاح طرح جامع نظام مالیاتی که مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گرفت و بزودی منتشر می‌شود بحث “تشخیص علی‌الرأس” که یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان مان بود از سال آینده حذف می‌شود.
دکتر قدیری در ادامه افزود: این کار وظیفه بنگاه‌ها و انجمن است که در اجرای صحیح قوانین مالی و حسابداری با نگاهی دقیق و بلندمدت وارد شویم و طوری رفتار کنیم تا نفع مان در رشد پایدار اقتصاد بنگاهمان باشد. در این خصوص مشاوران مالیاتی این انجمن در بحث مالیات و حق و حقوق مربوط به پرونده مالیاتی با مشاوره و وکیل مالیاتی با شکل بهینه ای قابل تحقق یافته است.
رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در ادامه با اشاره به موضوع حسابرسی تامین اجتماعی از واحدهای تولیدی یادآور شد این موضوع باید در دستور کار کلیه واحدهای تولدی قرار بگیرد و انجمن آماده هرگونه همکاری و کمک در راستای حل مسایل مربوط به بخش می باشد.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت هماهنگی کارخانجات خوراک، دارو و مکمل دام و طیور و آبزیان کشور در ادامه با ارائه اقدامات انجام شده طی ۱۲ سال گذشته در خصوص تشکیل صندوق ملی حمایت از کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور گفت: اهمیت جایگاه واحدهای تولیدی خوراک دام در ارتقاء بهره وری تولیدات دامی و در مقابل آن بزرگترین نقطه ضعف این صنعت مبنی بر کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش در تأمین مواد اولیه میباشد. بدیهی است که تشکیل صندوق ملی حمایت از صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان نقش بسزایی در مدیریت امنیت غذایی، افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده تولیدات دامی داشته باشد.
بنابراین با تأمین نقدینگی اینگونه واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت بالفعل تولید آنها و رعایت موازین استاندارد تولید خوراک دام مطابق با استانداردهای صادره از معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اصول GMP تولید در راستای وظیفه مندی ماده ۳۰ قانون افزایش بهره وری قطعاً ارزش افزوده تولیدات دامی افزایش خواهد یافت. بنابراین این انتظار از وزارت جهاد کشاورزی میرود تا قانون نظام جامع دامپروری کشور و قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی اجرایی و آیین نامه های مرتبط با آن با شرایط جدید اصلاح و ابلاغ گردد.
در پایان این عضو هییت نمایندگان اتاق ایران ضرورت نگاه هوشمندانه و همگرایانه همه بخش‌های اقتصادی در این صنعت را یادآور شد و گفت: تقسیم کار بین دولت و بخش خصوصی برای در هم تنیده شدن منافع متقابل و انجام بازی برد – برد باید در جلسات این چنینی انجام شود.
دکترقدیری با اشاره به عزم دولت تدبیر و امید برای مقررات‌زدایی از بروکراسی اداری کشور و اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار گفت داشتن نگاه ملی را یکی دیگر از وظایف انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران دانست و با بیان اینکه دولت از این نگاه بخش خصوصی استقبال می‌کند، تصریح کرد: انجمن بر این اساس باید ملاحظات، نقدها و ارایه طریق داشته باشد.
 دکتر قدیری در بخش دیگری از سخنانش از توانمندسازی و سالم‌سازی اتحادیه ها و انجمن های استانی سخن به میان آورد و بر باز بودن درهای ورود و خروج به این انجمن و اصلاح مقررات در صورت لزوم تأکید کرد و گفت: قوت بخش خصوصی به انسجام و اتحاد آن متکی است، لذا باید صدایی که از بخش خصوصی در بیرون انعکاس می‌یابد صدایی کارشناسانه، ملی و راه‌حل‌گرا باشد.

 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۴/۰۵/۲۱

    آقایون بیخود وقت خودتون رو نگیرید تا زمانی که قیمت مرغ حداقل 4500 تومان برای وضعیت کنونی افزایش نیابد، شما صنایع تولید خوراک طیور قبل از مابقی نابود می شود، چون من یک سال از دانه آماده استفاده نمودم و علیرغم مزایای آن ولی بدلیل قیمت مرغ 4000 هزار تومان و کمتر اصلا مقرون به صرفه نیست و لذا دیگه مصرف نمی کنم. پس اگر هنری دارید به فکر قیمت مرغ باشید وگرنه اول شما بعد ما و بعد هم ده ها هزار شغل نابود خواهد شد و تنها عده ای انگشت شمار رذل و .... با وارد کردن گوشت مرغ سود خواهند برد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com