فرصت طلایی برزیلی‌ها برای صادرات ذرت به اتحادیه اروپا

فرصت طلایی برزیلی‌ها برای صادرات ذرت به اتحادیه اروپا
به نظر می‌رسد در حالی که افزایش صادرات سویای برزیل به چین منجر به کاهش سهم آمریکایی‌ها از این بازار شده است، صادرات ذرت برزیلی‌ها به اتحادیه اروپا نیز در پی آسیب دیدن محصولات این منطقه به علت موج گرمای شدید، افزایش یابد.
سورن اسکرودر رئیس کمپانی بانجه -فعال در زمین صنایع غذایی و تجارت محصولات کشاورزی- می‌گوید، شرایط کشت گندم زمستانه در کشتزارهای اروپای غربی، اوکراین و روسیه از آنچه پیشتر انتظار می‌رفت -به علت خشکی و گرمای هوا- بهتر است. اما در همین حال چشم‌انداز تولید ذرت در این مناطق به دلیل اینکه گرمای هوا در زمان گرده‌افشانی گیاهان به آنها بسیار آسیب زده است، مطلوب نیست.
اسکرودر می‌گوید، مزارع ذرت در اروپا با چالش جدی مواجه است؛ به‌ویژه در مناطق شرقی اروپا مزارع ذرت بواسطه افزایش دمای هوا در دوره حساس گرده‌افشانی گیاهان بسیار آسیب دیده است.
چشم‌انداز ضعیف تولید ذرت در اتحادیه اروپا می‌تواند درهای واردات این قاره را به روی برزیلی‌‌ها باز کند. در همین راستا اسکرودر در اظهارنظر‌های خود می‌گوید: (کاهش تولید ذرت در اروپا) می‌تواند معنای بسیار خوبی برای برزیلی‌ها داشته باشد.
اتحادیه اروپا به طور معمول ذرت مورد نیاز خود را از اوکراین وارد می‌کرده است به طوری که در سال زراعی 14-2013 نزدیک به نیمی از ذرت تولید شده در اوکراین را وارده کرده است. 
 
کلمات کلیدی ذرت برزیل
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com