فرانسه: ایران دامپروری ما را نجات داد

فرانسه: ایران دامپروری ما را نجات داد
رئیس فدراسیون ملی گوشت فرانسه، از نجات دامپروران فرانسوی توسط ایران و چین خبر داد.
الکساندر بوردو  با اشاره به وضعیت نه چندان خوب دامپروران فرانسوی، گفت ایران و چین با وارد کردن گوشت از فرانسه، دامپروران این کشور را نجات می‌دهند.
وی گفت: پرورش‌دهندگان گاو، گوسفند و خوک بازار جدیدی را برای عرضه محصولات خود پیدا کرده‌اند، در حالی که مصرف گوشت در فرانسه کاهش یافته، این موضوع موجب دلگرمی دامپروران فرانسوی شده است. اکنون مردم فرانسه کمتر از گذشته گوشت خریداری می‌کنند و سرانه مصرف آنها در ۱۰ سال اخیر تا ۲/۲۵ درصد معادل ۸۶/۷ کیلو در سال به ازای هر نفر کاهش یافته است، به همین علت پرورش‌دهندگان دام در جست‌وجوی بازارهای جدید برای فروش محصولات خود هستند.
ایران با خرید گوشت گاو و گوسفند و چین با خرید گوشت خوک نمونه‌هایی از این بازارهای جدید محسوب می‌شوند.
بوردو ادامه داد: «تا پیش از این ۸۰ درصد از گوشت گاو حوزه اروپا از طریق صادرات گوشت فرانسه تامین می‌شد؛ اما به علت رقابت شدید میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بی‌علاقگی و بی‌میلی مردم به مصرف گوشت، فروش ما به شدت کاهش یافته است. به همین دلیل ما به دنبال بازارهای جدید برای توسعه بخش دام خود هستیم.
براساس گزارش گمرک، در نیمه اول سال ۹۶ ایران ۱۳۶۰۰۰ تن انواع کالاهای فرانسوی وارد کرده است که ۲/۳ برابر بیشتر از رقم نیمه اول سال ۹۵ است. در نیمه اول سال ۹۵ حجم کالاهای وارداتی از فرانسه به ایران، ۵۷۰۰۰ تن بود.
واقعیت نگران‌کننده‌تر آن که میزان واردات کالاهای فرانسوی در دو سال اخیر نسبت به دوران قبل از برجام، افزایش وحشتناکی داشته است.
در نیمه اول سال ۹۴ که هنوز برجام اجرایی نشده بود، حجم کالاهای وارداتی از فرانسه به ایران ۳۳۰۰۰ تن بود اما با رشد بیش از ۷۰ درصدی در نیمه اول سال ۹۵ به ۵۷۰۰۰ تن رسید و در نیمه اول سال ۹۶ هم رشد بیش از ۳۰۰ درصدی را نسبت به دوران قبل از برجام طی کرد.
احتمالا یکی از استدلال‌های مسئولان دولت در واکنش به انتقادات درباره افزایش واردات از فرانسه، این است که این واردات مربوط به کالاهای  اساسی، کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید است، اما براساس آمار، علاوه بر واردات انبوه خودرو و لوازم یدکی پژو و رنو، در نیمه اول امسال، انواع و اقسام اجناس مصرفی، لوکس، بنجل، غیرضروری و کالاهای دارای تولید مشابه داخل از فرانسه راهی بازارهای ایران شده است.
براساس گزارش گمرک، در نیمه اول امسال، کالاهای مصرفی همچون ماهی قزل‌آلا، گوشت منجمد گاوی، گوشت گوسفندی، ماهی‌های زینتی، گلابی خشک‌کرده، دانه آفتابگردان، چای، فلفل، هل، ذرت و جو از کشور فرانسه وارد ایران شده است.
رونق بخشیدن به اقتصاد رکود زده فرانسه در پسابرجام در حالی اتفاق افتاده که آقای روحانی پس از دیدار با اولاند رئیس‌جمهور وقت فرانسه گفت ایجاد اشتغال برای جوانان ایران، یکی از دغدغه‌های رئیس‌جمهور فرانسه است.
 
نظرات شما
  •  

    بهرام گفت : ۹۸/۱۰/۱۹

    لعنت به همتون دامدارهای کشور از انباشت دام نداشتن بازار ورشکسته شدن اونوقت برید کشورهای دیگه را اباد کنید فقط فکر سود خودتونید تولید را در کشور نابود کردین خدا نابودتون کنه چی میخاین از جون این مردم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com