عرضه دام زنده طوری تنظیم شود که انحصار ایجاد نکند

عرضه دام زنده طوری تنظیم شود که انحصار ایجاد نکند
استاندار زنجان‌ گفت: توزیع و عرضه دام زنده به گونه‌ای باشد که به پایین آمدن قیمت عرضه آن بیانجامد و نباید انحصاری ایجاد شود که منجر به بالا رفتن قیمت شود.
جمشید انصاری امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به قیمت عرضه مرغ در استان زنجان اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که درباره قیمت نسبت به سایر استان‌ها در میانگین قرار داریم اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که باید دستگاه‌های نظارتی چندین نکته را در این باره مورد توجه خود قرار دهند.
وی با اشاره به فعالیت کشتار‌گاه‌ها در استان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حاشیه سود کشتارگاه‌ها در استان بالا بوده و با تفاهم و ایجاد انحصار قیمت‌ها را تعیین می‌کنند در نتیجه برای برطرف کردن انحصار مرغداران می‌توانند از شهرهای دیگر مرغ را وارد کنند.
استاندار زنجان گفت: هزینه کشتارگاه باید مورد تجدید نظر قرار گیرد و باید اجازه دهیم مرغداران به کشتارگاه‌های شهرهای دیگر مراجعه و فضای انحصاری کشتارگاه‌های استان شکسته شود.
وی بیان کرد: درباره قیمت مرغ بخش قابل توجهی از آنچه که ما ضایعات می‌نامیم فروخته می‌شود و سود ایجاد می‌‌کند که در محاسبه درآمد باید این نکته نیز مد‌نظر قرار گیرد.
انصاری با اشاره به ورود ماه مبارک رمضان افزود: با ورود به این ماه مبارک باید برنامه‌ریزی‌های بهتری انجام شود تا با عرضه و نظارت دستگاه‌ها‌ی دولتی بتوانیم خدمت رسانی بهتری برای مردم استان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برخی از کارهای شهرداری توجیه اقتصادی ندارد، گفت: ارائه خدمت به شهروندان زنجانی از وظایف شهرداری است.
استاندار زنجان ابراز کرد: شهرداری در فعالیتهایی وارد شود که توجیه اقتصادی برای بخش خصوصی وجود ندارد و در اینجاست که حضور بخش دولتی معنا می‌یابد‌.
وی به وظیفه شهرداری درباره مرکز نگهداری احشام اشاره کرد و گفت: شهرداری متولی ساماندهی میدان احشام است، نه برای کسب سود بلکه برای خدمت رسانی این کار صورت می‌گیرد که لازم است مکان جدیدی برای این امر ایجاد شود.
انصاری بیان کرد: شهرداری اگر بخواهد در مکان جدیدی میدان عرضه دام ایجاد کند در ابتدا باید طرح توجیهی لازم را تهیه کند و خود باید زمین و مکان مناسب برای این طرح تهیه کند حال توجیه اقتصادی داشته باشد یا نداشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: در طرح جدید باید ضوابط دستگاه‌های دولتی نیز رعایت شود بنابراین ما برای کسی ایجاد انحصار نمی‌کنیم چه بخش خصوصی چه بخش دولتی و با رعایت قواعد رقابتی امکان رقابت برای این افراد فراهم می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com