عرضه روزانه 12 هزار مرغ برای سیل‌زدگان

عرضه روزانه 12 هزار مرغ برای سیل‌زدگان
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان گفت: ظرف سه ماه گذشته ۳۵۰۰ تن گوشت گرم مرغ و 1300 تن گوشت قرمز تنظیم بازاری در استان گلستان توزیع شده است.
محمدرضا جامی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان، در مورد توزیع مرغ و گوشت در استان گلستان گفت: توزیع مرغ گرم در استان گلستان از ۱۵ دی ماه ۹۷ به نرخ مصوب هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده آغاز شده و ادامه دارد و تاکنون ۳۵۰۰ تن مرغ گرم تنظیم بازاری بین مردم توزیع شده است.
وی افزود: در ایام پایانی سال ۹۷ مرغ منجمد هم توزیع شده که از ۲۵ اسفند تا کنون ۱۰۰ تن مرغ منجمد به قیمت کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده در استان گلستان توزیع شده است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان افزود: با همکاری اتاق بازرگانی روزانه برای ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر افراد سیل زده در مراکز اسکان مرغ گرم توزیع می‌شود که از طریق موکب علی‌بن موسی‌الرضا (ع) با همکاری مساجد طبخ و بین مردم توزیع می‌شود.
جامی افزود: همچنین گوشت قرمز تنظیم بازاری به صورت وکیوم تازه گاوی و همچنین گوشت گرم گوسفندی تاکنون به مقدار ۱۳۰۰ تن در استان توزیع شده و در حال حاضر به قدر کافی ذخایر گوشت قرمز و مرغ در انبارهای بخش خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام در استان گلستان ذخیره داریم.
وی افزود: همچنین ۱۵۰۰ راس دام زنده که از قزاقستان از طریق زمینی و هوایی وارد شده و در کشتارگاه‌ها مرتب در حال ذبح است که از سه‌شنبه هفته جاری شروع شده و گوشت آن در حال توزیع بین مردم در شهرستان‌ها است.
به گفته جامی هر کیلوگرم گوشت گوسفندی وارداتی ۴۳ هزار و ۴۰۰ تومان و گوشت گاوی بسته به قطعات مختلف گوشت به نرخ میانگین ۴۲ هزار تومان عرضه و بین مصرف کنندگان توزیع می‌شود. همچنین گوشت گوساله منجمد میانگین بین ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان توزیع می‌شود.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان افزود: تاکنون ۱۳۰۰ تن گوشت قرمز در استان گلستان توزیع شده و همچنان توزیع گوشت تنظیم بازاری ادامه دارد و توزیع مرغ نیز در حال انجام است.
جامی افزود: از روز شنبه ۱۰ فروردین مرغ گرم تنظیم بازار برای مصرف استان تهران روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن ارسال می‌شود که قرار است مرغ‌های ارسالی به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومن برای مصرف کننده بین مردم توزیع شود.
وی گفت:‌ سه استان شمالی گلستان، مازندران و گیلان تولید کننده گوشت مرغ هستند که بیش از مصرف تولید مردم استان تولید می‌کنند و مازاد آن برای استان تهران ارسال می‌شود که این مرغ‌ها با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان برای تهران ارسال می‌شود.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان  گفت:‌ همچنین ذخایر قابل توجهی از گوشت مرغ و گوشت قرمز در استان گلستان وجود دارد که هیچ مشکلی از نظر ذخایر به چشم نمی‌خورد.
جامی در مورد اینکه آیا سیل اخیر استان گلستان خسارتی به ذخایر گوشت و مرغ وارد کرده است،‌گفت: خوشبختانه انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام در مناطق دیگری بود که از هجوم سیل در امان بوده و فقط برخی از کارخانه‌های خوراک دام و برخی دامداران مردم در شمال استان گلستان در منطقه آق‌قلا و گمیشان دچار خسارت‌هایی شده‌اند، اما انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام خوشبختانه آسیبی ندیدند
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com