عدم تامین نهاده کاهش ۱۲ میلیون قطعه‌ای جوجه ریزی را رقم زده است

عدم تامین نهاده کاهش ۱۲ میلیون قطعه‌ای جوجه ریزی را رقم زده است
تصویر:جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: یکی از دلایل عمده کاهش میزان جوجه ریزی در کشور کمبود و وجود اختلال در زمینه تامین نهاده مورد نیاز واحدهای تولید مرغ گوشتی است.
جلال محمود زاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص کاهش 12 میلیون قطعه‌ای میزان جوجه ریزی در اردیبهشت‌ماه سال جاری، گفت: یکی از دلایل عمده کاهش میزان جوجه ریزی در کشور کمبود و وجود اختلال در زمینه تامین نهاده مورد نیاز واحدهای تولید مرغ گوشتی است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با مشکلاتی در تامین نهاده مورد نیاز زنجیره‌های تولید مرغ گوشتی روبرو هستیم، عنوان کرد: واحدهای تولید جوجه یک روزه به دلیل عدم تامین به موقع نهاده‌های دامی مجبور به کشتار مرغ‌های مادر خود شده‌اند و این موضوع میزان تولید تخم مرغ نطفه دار را کاهش داده است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افت میزان تقاضا واحدهای تولید جوجه یک روزه را وادار به کاهش تولید کرده است، ادامه داد: شاید در مقطعی از زمان کشور برای جبران کمبود جوجه یک روزه مجبور به واردات شود.
وی در خصوص افزایش قیمت جوجه یک روزه در ماه گذشته، گفت: به دلیل بالا بودن قیمت و کمبود نهاده در بازار در مقطعی از زمان تولید جوجه یک روزه و مرغ گوشتی به صورت همزمان با مشکلاتی روبه رو شد و خلاء کاهش میزان تولید جوجه یک روزه نیازمند گذر زمان بود و این خلاء افزایش قیمت جوجه یک روزه را رقم زد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: تولید گوشت مرغ و جوجه یک روزه یک زنجیره به هم پیوسته و مرتبط است که عدم تامین به موقع نهاده مورد نیاز آنها موجب نوسانات قیمتی می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com