عدم تأمین نهاده مرغ‌های تخم‌گذار را روانه کشتارگاه کرد

عدم تأمین نهاده مرغ‌های تخم‌گذار را روانه کشتارگاه کرد
موسوی‌نژاد گفت: کاهش 4 هزار جوجه ریزی مرغداری‌های خراسان رضوی در 2 ماهه مهر و آبان، از عدم تعهد سامانه «بازارگاه» و تب داغ بازار دلالان تخم‌مرغ در 3 ماه پایانی سال خبر می‌دهد.
سید حسین موسوی نژاد، مدیر اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: به طور میانگین در سال جاری، 55 درصد نیاز نهاده دامی خراسان رضوی تأمین شده است ولی اما مرغ‌دار نمی‌تواند نهاده مورد نیاز خود راتأمین کند و همین امر موجب شده تا آمار کشتار مرغ تخم‌گذار افزایش یافته و احتمالاً تولید تخم مرغ به صفر برسد.
وی افزود: مرغ‌دار در 5 ماه اول سال جاری از ذخایر خود استفاده کرده است تا کسب و کار خویش را بچرخاند اما اکنون که نمی‌تواند نهاده تامین کند، لذا کشتار مرغ تخم‌گذار بیشتر می‌شود.
مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی ادامه داد: اگر تخم مرغ قیمت منطقی نداشته باشد، طبیعتا مرغدار رغبتی به تولید مرغ تخم گذار نخواهد داشت و در این صورت ما در ماه های آینده با کاهش تولید مواجه خواهیم شد و قیمت تخم مرغ افزایش پیدا خواهد کرد.
وی افزود: کاهش 4 هزار جوجه ریزی در مرغداری های سطح استان در 2 ماهه مهر و آبان، از از روز های سرد تولید در حوزه تخم مرغ، عدم تعهد سامانه «بازارگاه» در برابر مرغدار و تب بازار دلالان تخم مرغ خبر می‌دهد.
موسوی نژاد تصریح کرد: اکنون قیمت مکمل ها، ویتامین‌ها و نهاده‌ها افزایش چند برابری داشته است و سامانه بازارگاه نیز علاوه بر عدم چاره جویی برای تولید کنندگان در بخش حمل و نقل نهاده نیز تولید کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: قیمت‌های مصوب همیشه زیرقیمت تمام شده است. هزینه‌های ما بعد از چندین ماه افزایش پیدا کرده و ما متضرر می‌شویم و امید واریم افزایش قیمت ها از سوی سازمان صمت مناقشاتی در روند توزیع تخم مرغ در بازار ایجاد نکند.
مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مرغدار به دنبال سود 10 الی 15 درصدی است ولی عدم توانایی جهاد کشاورزی در تأمین نهاده مرغداران خراسن رضوی باعث شده تا قیمت توزیع تخم مرغ افزایش پیدا کند ولی همچنان مرغدار علاوه حل مشکلات تأمین نهاده از بازار آزاد، از سود خود کاسته تا دلال ها را راضی نگه دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com