طیور البرز از ویروس آنفلوآنزای پرندگان پاک هستند

طیور البرز از ویروس آنفلوآنزای پرندگان پاک هستند
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: هیچ موردی از ابتلای طیور در واحدهای مرغداری این استان مشاهده نشده است.
دکتر علیرضا جمالی روز دوشنبه در نخستین کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی در سال زراعی جاری (95-94) که در جهاد کشاورزی استان البرز تشکیل شده بود، افزود: در اجرای پایش از باغ پرندگان واحدهای صنعتی و سنتی مرغداری و بررسی وضعیت سلامت طیور در این واحدها، هیچ ردپایی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نشد.
وی اظهار داشت: همچنین واحدهای عرضه پرندگان زینتی نیز مورد پایش قرار گرفتند که تمامی آزمایشات از پرندگان در این واحدها منفی بود.
وی در تشریح فعالیت های انجام شده در خصوص پایش این بیماری گفت: در اجرای طرح پایش از واحدهای صنعتی به صورت رندومی از 51 واحد نمونه گیری شد که نتایج تمامی نمونه گیری ها منفی بود.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز همچنین به استقرار یک دامپزشک دولتی غیر از کارشناسان مستقر قبلی در کشتارگاه ها اشاره کرد و بیان داشت: این دامپزشکان به صورت مرتب از واحدها بازدید می کنند و در صورت لزوم نمونه گیری، بررسی و ردیابی در خصوص بیماری فوق را انجام می دهند.
850 قطعه مرغ بومی زنده از واحدهای عرضه شهری جمع آوری شد
جمالی همچنین به پایش واحدهای عرضه پرندگان زینتی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: در این واحدها بایستی فقط پرندگان زینتی عرضه شود در حالیکه به رغم تذکرات قبلی در اجرای پایش از این واحدها، عرضه مرغ های بومی نیز انجام می شد.
وی با اشاره به اینکه سه واحد خاطی نیز پلمپ شده اند، اظهار داشت: مرغ های بومی عرضه شده توسط این واحدها آمادگی ابتلا به بیماری ها را دارند و به همین لحاظ 850 قطعه مرغ بومی از این واحدها جمع آوری شد و به کشتارگاه فرستاده شدند.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و تصمیمات اتخاد شده قرار است تا تمامی واحدهای عرضه پرندگان زینتی به قسمتی خارج از شهر منتقل و در یک منطقه مستقر شوند که در همین راستا جلسات متعددی با شهرداری برگزار شده است.
 
نظرات شما
  •  

    امید گفت : ۹۴/۰۸/۲۶

    بهترنیست بخاطرحفظ استان وعدم بروزآلودگی درروزهای آینده ازحمل ونقل کودمرغی جلوگیری کردوازتمام مرغدارهاخواست کودحاصله روپس از پاشیدن محلول فرمالین باپلاستیک بپوشندکودمرغی بدلیل اینکه محیط بسیار مناسبی برای رشدو تکثیرویروس وباکتری هست درطی حمل قابلیت آلوده شدن وانتشارآلودگی روداره
    حذف گله های پیرتخمگذاروحذف مرغداریهای غیرمجازکه بعضا تعدادمرغ کمی هم دارندواصلا حتی قادربه رعایت مسایل بهداشتی هم نیستند (مثلا1000قطعه یا3000قطعه ای)میتونه درحفظ استانی که بیش از11%ازتولیدتخم مرغ کشورراداراست موثرباشه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com