طرح خودکفایی گوشت تصویب شد

طرح خودکفایی گوشت تصویب شد
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: طرح تامین گوشت قرمز از منابع داخلی در ستاد تنظیم بازار تصویب شده و اجرا خواهد شد.
سعید سلطانی سروستانی اظهار داشت: دو روز پیش طرح تامین گوشت از منابع داخلی که از سوی اتحادیه دامداران پیشنهاد شده بود، در ستاد تنظیم بازار تصویب شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران افزود: این طرح در صورت تامین اعتبار 900 میلیارد تومانی به زودی اجرا خواهد شد.
سلطانی سروستانی گفت: همچنین قرار شد، دولت به جای اختصاص اعتبار به واردات گوشت آن را برای تقویت تولید داخل سرمایه‌گذاری کند.
وی گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های این طرح افزایش بهره‌وری تولید است و قرار است میانگین وزن لاشه‌ گوسفند هنگام ذبح که در حال حاضر 17 کیلوگرم است، به 20.5 کیلوگرم افزایش یابد، این امر باعث افزایش 20 درصدی تولید گوشت خواهد شد.
به گفته سلطانی سروستانی متوسط وزن لاشه‌های گوسفند کشتاری 17 کیلوگرم است و تا 24 کیلوگرم امکان افزایش دارد.
فعال کردن 30 درصد دامداری‌های غیر فعال
وی همچنین گفت: 30 درصد دامداری‌های کشور غیرفعال یا با ظرفیت کمتری فعالیت می‌کنند که در صورت فعال‌سازی آنها 30 درصد به تولید گوشت کشور اضافه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید دامداری‌های کشور یک میلیون و 250 هزار تن گوشت در سال است.
طرح تامین گوشت قرمز کمک به اشتغال و اقتصاد کشور
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور تصریح کرد: طرح تامین گوشت از منابع داخلی علاوه بر تامین نیاز کشور در افزایش اشتغال و رشد اقتصاد کشور نیز موثر خواهد بود.
به گفته سلطانی هر 100 هزار تن تولید گوشت در داخل کشور 200 هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند و به گفته مسئولان برای اشتغال هر یک نفر 70 میلیون تومان سرمایه‌گذاری لازم است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: سالانه به ارزش معادل 900میلیارد تومان برای واردات گوشت با ارز 1226 تومانی ارز از کشور خارج می‌شود.
وی گفت: پیشنهاد شده است برای اجرای طرح تامین گوشت از منابع داخلی همین ارز اختصاص یافته به واردات را برای تقویت تولید داخلی منظور کنند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور تصریح کرد: با اجرای این طرح اثرات آن در مورد گوشت گوسفندی 4 ماه بعد و گوشت گوساله 6 ماه بعد مشخص خواهد شد.
به گفته مسئولان جهاد کشاورزی سالانه 10 درصد نیاز گوشت کشور وارد می‌شود و 900 میلیارد تومان برای این حجم واردات ارز از کشور خارج می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com