طرح تولید پودر گیاهی برای تغذیه جوجه های گوشتی اجرا شد

طرح تولید پودر گیاهی برای تغذیه جوجه های گوشتی اجرا شد
رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از اجرای طرح تولید پودر گیاهی برای تغذیه جوجه های گوشتی در این موسسه خبر داد.
ˈهرمز منصوریˈافزود: یکی از مشکلات مهم صنعت مرغ گوشتی کشور مصرف بی رویه داروهای سنتیک و در نتیجه بالا رفتن هزینه تولید و به مخاطره افتادن بهداشت و سلامت جامعه است.
وی اظهار داشت: در این طرح اثرات مثبت کاربرد این پودر گیاهی در جیره غذایی جوجه های گوشتی بر میانگین وزن روزانه و ضریب تبدیل غذایی و میزان تلفات کاهش آنها مورد بررسی و اثبات قرار گرفت.
منصوری با اشاره به مزیت اقتصادی این طرح افزود: استفاده از این پودر موجب افزایش وزن هر قطعه جوجه بین 150 تا 200 گرم در یک دوره 42 روزه می شود که در یک گله 10 هزار قطعه ای این افزایش وزن برابر 200 کیلو گرم خواهد بود که در سطح کلان کشور دارای سود اقتصادی قابل توجه ای است.
وی خاطرنشان کرد:کاربردی شدن این طرح در صنعت پرورش مرغ گوشتی می توان مصرف آنتی بیوتیکها در تغذیه طیور را به شدت کاهش داد.
منصوری یادآور شد: بهبود وضعیت و توسعه پایدار دامپروری کشور و ایجاد بستر و زمینه مناسب برای انجام پژوهش در مسایل مختلف علوم دامی کشور از جمله اهداف تعریف شده برای این موسسه تحقیقاتی است.
وی همچنین ،نیاز سنجی مداوم و به روز کردن تحقیقات علوم دامی کشور و ایجاد ارتباط با بخش های تولیدی و اجرایی را از دیگر وظایف این موسسه برشمرد.
موسسه تحقیقات علوم دامی کشور که در کرج مرکز استان البرز مستقر است با داشتن 30شعبه در استانهای مختلف کشور کارهای تحقیقاتی را در این بخش هدایت راهبردی و اجرا می کند
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com