طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر فوریتی شد

طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر فوریتی شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی فوری طرحی موافقت کردند که براساس آن دولت موظف می شود برای تامین برنج، روغن، قند، شکر، مرغ و گوشت قرمز اولین دهک پایین درآمدی جامعه اقدام کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز علنی یکشنبه بررسی دو فوریتی طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر را در دستور کار داشتند.
نمایندگان مجلس پس از استماع اظهارات موافق و مخالف با 128 رای موافق، 68 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 229 نماینده حاضر با دو فوریت این طرح موافقت نکردند.
سپس مجلس برای یک فوریت رای گیری کرد و نمایندگان با 139 رای موافق، 34 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 228 نماینده حاضر با یک فوریت این طرح موافقت کردند.
براساس ماده واحده این طرح و در صورت تصویب نهایی دولت موظف می شود به منظور کمک به معاش خانواده های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور و 10 درصد جمعیت آسیب پذیر«اولین دهک پایین درآمدی جامعه» نسبت به تامین کالاهای اساسی آنان شامل برنج، روغن، قند، شکر، مرغ و گوشت قرمز با اختصاص ارز مرجع و از محل اعتبارات نهادهای مذکور و کمک های اختصاص یافته از منابع بودجه عمومی اقدام و از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور بین آنان توزیع کنند. براساس تبصره این ماده واحده اعتبارات موضوع مستمری محرومین در سال 1391، 100 درصد تخصیص یافته تلقی می شود.
این طرح به امضای 44 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است و طراحان  در مقدمه توجیهی این طرح آورده اند:
با عنایت به مبارزه علنی استکبار جهانی و محدودیت ها و تزییقات فوق العاده ای که علیه امت اسلامی بویژه ملت سرافراز ایران اسلامی اعلام می کند و به منظور پیروزی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت پیش بینی مقدمات لازم برای تمهید اقتصاد مقاومتی که از عناصر ضروری آن تامین حداقل معیشت برای اقشار آسیب پذیر است، این طرح با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com