معاون استاندار ایلام:
صنعت مرغ استان پایدار و قابلیت صادرات به عراق را دارد

صنعت مرغ استان پایدار و قابلیت صادرات به عراق را دارد
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام با بیان اینکه صنعت مرغ استان پایدار و قابلیت توسعه صادرات را دارد ، گفت: باید از این مزیت در راستای رونق تولید و در اختیار گرفتن بخشی از بازار مرغ در کشور عراق استفاده کرد.
ایوب درویشی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: با توجه به وجود بیش از 350 واحد مرغداری و تولید سالانه 53 هزار تن، استان ایلام دارای قابلیت صادرات مرغ به کشور عراق است.
به گفته وی تنها 16 هزار تن میزان مصرف مرغ در ایلام است و مازاد آن به خارج از استان صادر می شود.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام تاکید کرد: از آنجایی که این استان تنها دارنده مجوز صادرات مرغ زنده به کشور عراق است و قابلیت صادرات مرغ زنده را دارد باید واحدهای تولید مرغ از این ظرفیت استفاده کنند و با بازاریابی و تبلیغ نسبت به ایجاد بازار برای خود اقدام کنند.
درویشی یادآور شد: فرهنگ غلط استفاده از مرغ بزرگ در مصرف استان نهادینه شده که با توجه به مشکلات این مرغ ها در سلامت افراد باید اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا مردم از مرغ اندازه کوچک و متوسط که دارای سلامت و ارزش غذایی بیشتری است استفاده کنند.
وی گفت: مقوله استاندارد سازی تولیدات صادرات محور علاوه بر ارتقای کیفیت، تامین منافع مردم، حفظ سلامت و ایمنی و جلب اعتماد مصرف کننده در افزایش سهم صادرات نقش بسزایی ایفا می کند به همین دلیل باید مسایل زیست محیطی، کیفیت مرغ، بسته بندی ، وزن توسط کشتارگاه ها مد نظر قرار گیرد.
مدیرکل دامپزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: یک مرغ استاندارد سایز یک هزار و 200 تا یک هزار و 800 کیلوگرم است اما مرغ های تولیدی استان بیش از دو نیم تا سه و نیم کیلوگرم وزن دارند.
وهاب پیرانی اظهار کرد: در اروپا مرغ در 39 روزه کشتار می شود و بعد از 30 روز دیگر هیچ دارویی به مرغ داده نمی شود و همه مرغ ها از نظر سلامت بررسی و آزمایش می شوند در حالی که این قانون در کشور ما نیست و معمولا کشتار مرغ تا 53 روز نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: مردم باید استفاده از مرغ های بزرگ را از سبد غذایی خود حذف کنند و به مصرف مرغ هایی با وزن متوسط اقدام کنند تا سلامت غذایی آنها تهدید نشود زیرا مرغ های بزرگ بیشتر چربی هستند.
در این نشست مسایل و مشکلات کشتارگاه مرغ مانشت بررسی شد که مسایلی نظیر بیمه، تامین اجتماعی، مسائل زیست محیطی بررسی و تصمیمات لازم در این زمینه مصوب شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com