صنعت مرغداری کشور در ورطه نابودی؟!

صنعت مرغداری کشور در ورطه نابودی؟!
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغ سراسری گوشتی گفت: با تغییر نرخ ارز مرجع به ارز مبادله‌ای، افزایش 70 درصدی قیمت نهاده‌های تولید مرغ و کاهش قدرت خرید مردم در ماه‌های اخیر متاسفانه شاهد کاهش شدید تولید مرغ هستیم.
محمدحسین زمانی‌راد عنوان‌کرد: در این مدت هر کیلوگرم مرغ 800 تا هزار تومان زیر قیمت تمام شده به بازار عرضه می‌شود و مرغداران گوشتی کشور دچار خسارات شدیدی شده‌اند.
وی افزود: با وجود این‌که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور چشم به تولید داخلی داشته باشیم، متاسفانه با خبر شده‌ایم دولت به جای خریداری مرغ مازاد تولید کشور و عرضه آن به صورت گرم در سبد یارانه‌ای خانوار و یا خرید و ذخیره‌سازی آن برای زمان نیاز، اقدام به واردات مرغ از کشورهای ترکیه و برزیل کرده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغ سراسری گوشتی ادامه‌داد: این در حالی است که اتحادیه سراسر مرغداران گوشتی کشور و 31 اتحادیه استانی آمادگی خود را جهت تامین نیازهای مرغ کشور اعلام کرده‌اند.
زمانی‌راد اظهارداشت: به نظر می‌رسد این برنامه فقط مبارزه با تولید و تولیدکننده داخل و نابودی چرخه اقتصادی تولید گوشت مرغ کشور و ایجاد زمینه برای واردات بلندمدت است.
وی خاطرنشان‌کرد: آیا بهتر نیست دولت به جای واردات مرغ و توزیع سرمایه ملی کشور میان تولیدکنندگان خارجی و تقویت آنان، تولیدات داخلی را خریداری کرده و با حمایت از تولیدکننده داخلی از ورشکستگی و نابودی آنان جلوگیری کند و دلارهای نفتی را برای محصولات ضروری‌تر هزینه کند؟
عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی بیان‌کرد: اگر تا چند روز آینده دولت اقدام سریعی برای جذب مازاد تولید داخلی نکند تعداد زیادی از تولیدکنندگان مرغ دچار ورشکستگی جبران‌ناپذیر شده و از چرخه تولید خارج می‌شوند.
 
نظرات شما
  •  

    مهندس فضلی گفت : ۹۲/۱۰/۲۱

    چه فرقی داره وقتی تولید کننده جوجه گوشتی خارجی ذرت و سویا خارجی و واکسن خارجی و... ما به چی این صنعت داریم می بالیم بزار از خارج وارد کنن تولید کننده هم راحت می شه.

    پاسخ...
  •  

    مرغداراهوازی گفت : ۹۲/۱۰/۲۲

    باسلام متولیان واردات همان ویژه خواران هستندکه ازقبل واردات پورسانتهای کلان نصیبشان میشود تولیدکننده داخلی که سودی برای آنان ندارد

    پاسخ...
  •  

    مجید هاشمی گفت : ۹۲/۱۰/۲۲

    در حال حاضر تعداد زیادی از مرغداران در استان گیلان ورشکست شده اند .دولت متاسفانه در عمل حامی دلالان و در شعار حامی تولیدکننده هست و تولیدکننده در حال حاضر در بدترین شرایط قرار گرفته پس از 45روز مشقت باید با ترس و دلهره داشته باشد که پول مرغ را دلالان خرید مرغ بالا نکشند.یا هرکیلوگرم مرغ را سیصد زیر قیمت باید بفروشد تا پول نفد بگیرد.

    پاسخ...
  •  

    محمد اسدپور گفت : ۹۲/۱۰/۲۲

    تولید و تولید کننده سیری چنده؟ خارجی هاگرگ هایی هستند که اول طعمه را می گیرند خوب که فربه شد(مطمئن شد که اجناس خارجی راحت بدستش میرسدو تولید را نابود کرد)بعد شکارشون را ذبح کرده و میخورند(از طریق تحریم همان چیزی که به راحتی و باقیمت ارزان وارد میشد فشار میارن روی کشور و چاره ای جز تسلیم نداره یا فلج اقتصادی میشه). پس انهایی که در خواب غفلت بسر می برید بیدار شوید پیش از آن که شما را بخورند.

    پاسخ...
  •  

    اهوازی گفت : ۹۲/۱۰/۲۲

    احسنت آقای زمانی چرا قیمت جوجه نظارت. نمیشود ؟

    پاسخ...
  •  

    محمد اسدپور گفت : ۹۲/۱۰/۲۵

    خواهشمند است به اوضاع بازار مرغ و جوجه و نهاده نظارت بهتر و بیشتری داشته باشید تعداد زیادی ار تولید کنندگان مرغ گوشتی در معرض ورشکستگی قرار دارند و آن هم به خاطر تفاوت قیمت تمام شده مرغ با قیمت فروش می باشد که تقاوتی بین 800تا 1000تومانی دارد و در صورتی که کشور خود مازاد تولید دارد ،دولت اقدام به واردات مرغ از ترکیه و برزیل کرده است واین امر بی رغبتی تولید کننده در ماههای آینده نسبت به جوجه ریزی را در پی خواهد داشت خواهشمند تا دیر نشده اقدام لازم رامبذول فرماییدبا تشکر از طرف جمعی از مرغداران

    پاسخ...
  •  

    محمدرضااله پناه گفت : ۹۲/۱۰/۲۶

    نابودی و له شدن چندهزار مرغدار برای مسیولین اصلا مهم نیست بلکه راضی بودن مصرف کننده از قیمت پایین مهمه!!!!!

    پاسخ...
  •  

    سید احمد طالبی گفت : ۹۲/۱۰/۲۹

    از تولید کنندگان کشور حمایت کنید تا وضعیت اشتغال و اقتصاد مملکت بهبود یابد

    پاسخ...
  •  

    بهروز از خراسان رضوي گفت : ۹۲/۱۰/۳۰

    توليد كننده چون پشتوانه ندارد هميشه متضرر مي شود.وسود مرغداران در جيب دلالان است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com