صنعت مرغداری روبه نابودی است

صنعت مرغداری روبه نابودی است
یمشوق‌های لازم برای صادرات مرغ وجود ندارد؛ ضروری است که کشورهای صادرکننده مرغ به کشورهای همسایه ایران را مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه ضعف کشور در صادرات شویم.
رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور گفت: متاسفانه تصمیم گیری‌برای صادرات در زمان مناسب انجام نشده است و به همین خاطر است که صنعت مرغداری به نابودی کشیده شده است.
محمد یوسفی درر ابطه با سخنان محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی که از بحران مازاد عرضه مرغ در کشور خبر داده است، اظهار کرد: مشوق‌های لازم برای صادرات مرغ وجود ندارد؛ ضروری است که کشورهای صادرکننده مرغ به کشورهای همسایه ایران را مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه ضعف کشور در صادرات شویم.
وی در رابطه با اظهارات محمود حجتی در خصوص اینکه با وجود دوبرابر شدن صادرات مرغ امروزبا وجود بیش از یک میلیون تن مازاد تولید دچار بحران هستیم، گفت: کشورهای صادرکننده مرغ به کشورهای هدف مرغ را به قیمت ارزانتری عرضه می‌کنند و به همین خاطر مرغ ایرانی توان رقابت با مرغ کشوری مثل برزیل را ندارد.
رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشوردر رابطه با قیمت مرغ داخلی، بیان داشت: در هفته‌های اخیرقیمت مرغ روند نزولی داشته است به طوری که قیمت هر کیلو مرغ زنده از ۴۲۰۰ تومان به ۳۷۰۰ تومان در بازار رسیده است؛ بنابراین باید این نکته را مدنظر قرار داد که شرایط تولیدکنندگان مرغ در داخل کشور مناسب نیست و این صنعت با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و صادرات بخشی از این مازاد مرغ می‌تواند بخشی از این مشکلات را جبران کند.

 
نظرات شما
  •  

    بهروز گفت : ۹۳/۱۰/۲۹

    جناب آقای یوسفی بهتر است .به جای انتقاد از دیگران گزارشی از عملکرد خود ارایه دهید.در رابطه با پیش بینی بازار و هدایت مرخداران چه کرده اید . در ضمینه بهبود کیفی تولیدات خود چه کرده اید . در زمینه کاهش قیمت تمام شده مرغ چه کرده اید.

    پاسخ...
  •  

    علی گفت : ۹۳/۱۰/۲۹

    سوال اینجاست که برای مشوق صادرات چرا دولت از ذخایر ارزی استفاده نمی کند تا به صادرات سرعت لازم داده شود.50 میلیارد تومان چندان هم مبلغ زیادی در این زمینه نیست ..... مرغداران ازاین مبلغ هم بیشتر ضرر کرده ومی کنند.
    حدود یک سال است که این صنعت دچار مشکل شده والا اگر افغانستان هم بود تا حالا رهکارش رو پیدا کرده بود... پس فقط یک چیز مسلم است ان هم عدم مدیریت.

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۳/۱۰/۲۹

    اقای یوسفی عزیز دولت ما رو با دولتهای دیگه مقایسه نکنید دولت ما تیر خلاص رو خودش زد تو سر ما تولید کنندها که از سال دیگه به راحتی به بهانه کمبود مرغ خودش از برزیل و ترکیه وارد کنه وهم مرغدارهای این کشورها رو به نوایی برسونه هم سود کلان رو بریزه تو جیب شرکت پشتیبانی امور دام وگرنه شما کدوم کشوری رو دیدید که متولی پخش دان دولتی نرخش از بازار ازاد گرانتر باشه یا به خاطر سود جویی خودش الان که قیمت مرغ کیلویی 600 تومن ارزون شده دان رو پایین نیاره مشکل ما از داخله به خاطر رانت بازی ما نابود شدیم

    پاسخ...
  •  

    shahram گفت : ۹۳/۱۰/۲۹

    آقایون دارن واسه خودشون خوش میگذرونن و دیگه واسشون مهم نیست سربقیه چی بیاد......
    ما هم که از همه بی خیال تر.... همه ساکت نشستیم فقط داریم حرف الکی میزنیم....مشکل از خود ماست.. وقتی ساکتیم اونا هم بیخیالن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com