صنعت دامداری در وضعیت قرمز

صنعت دامداری در وضعیت قرمز
ابراهیم خلیلی، دامدار نمونه سال 99 با اشاره به فعالیت‌های خود گفت: دامداری ما ابتدا به روش سنتی فعالیت می‌کرد و چند دهه این روش ادامه داشت از سال 86 ما از روش سنتی به روش صنعتی تغییر مسیر دادیم و از پرورش 200 راس گوسفند هم اکنون به 3 هزار راس با پلاک گذاری ملی رسیده است و در سال نزدیک به 5 هزار راس تولید داریم.
وی ادامه داد: همچنین ما در بحث تولید و عرضه محصولات لبنی فعالیت داریم و به طور مثال در نمایشگاه های بین‌المللی روسیه و آستراخان شرکت و محصولات خود را عرضه کردیم. با اصلاح نژادی هم که انجام دادیم بر اساس علم روز نوع نژاد دام نیز بسیار خوب است به شکلی که ما دامدار نمونه معرفی شدیم.
وی با اشاره به اینکه ما هم اکنون دارای کشتارگاه، قصابی و مراکز دیگر مجاز هستیم گفت: دامداری ما ابتدا در داخل بافت محلی فیروزکوه بود که به دلیل اعتراضات همشهریان و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و به دستور شورا فضایی را بالغ بر چهار هزار متر خارج از محوطه مسکونی و با همکاری سازمان منابع ملی در اختیار گرفتیم.

وی با اشاره به این که  اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد می‌توان دامداری را کاملا صنعتی پیش برد افزود: با گسترش ویروس کرونا و مسائل اقتصادی در میزان فروش گوشت تاثیر مستقیم گذاشته است از سال 98 قیمت نهاده‌های دامی افزایش پیدا کرد و همچنین ما جویی را که کیلیویی 1800 تومان می‌خریدیم امسال مجبور شدیم کیلیویی 6 هزار تومان بخریم. قیمت بره زنده در سال 98، 45 هزار تومان می‌فروختیم امسال کیلیویی 50 هزار تومان می‌فروشیم و این مساله نشان می‌دهد که دامداران مسئول گران شدن گوشت نیستند زیرا تمام دام‌های ما پلاک شده است و اگر نهاده ما ارزان باشد و قیمت آن به صرفه باشد طبعا ما نیز گوشت را ارزان می‌فروشیم.

کیمیا رشد صنعت البرز

وی ادامه داد : امروز وضعیت دامداری در خط قرمز قرار گرفته است زیرا نه تنها نهاده‌ها افزایش پیدا کرده بلکه دستمزد کارگران نیز افزایش پیدا کرده و ما حتی مجبوریم بره‌های ماده خود را نیز بفروشیم.
وی ادامه داد: در بحث دامپزشکی نیز بسیاری از داروهای مورد نیاز دام قیمت‌شان از 70 هزار تومان به 240 هزار تومان افزایش پیدا کرده همچنین ما برای مرتع نیز باید ماهانه اجاره پرداخت کنیم و به همین دلیل امروز تولید گوشت به صرفه نیست.
وی ادامه داد: اگر به ما جایگاه خوبی اختصاص داده شود ما در بحث اصلاح نژاد می‌توانیم به خوبی عمل کنیم  و همچنین اگر نهاده‌های دامی به ما ارزان تعلق بگیرد قطعا در قیمت گوشت تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه حمایت خوبی از ما نمی‌شود و استانداری و منابع طبیعی استان تهران در زمان ساخت دامداری از ما حمایت کردند اما با تغییر مدیران به ما اعلام شد که باید دامداری تخریب شود و ما تحت فشار هستیم و حتی شاید مجبور شویم که دامداری را بفروشیم. در حالی که ما برای این دامداری و جایگاه حدود 280 میلیون تومان در سال 94 هزینه کردیم و رییس منابع طبیعی به اعلام کرده که این جایگاه جزو منابع طبیعی و ملی است و باید آن را تخلیه و واگذار کنیم در حالی که ما در سال 94 تمام مجوزهای قانونی را اخذ کرده بودیم. و این جایگاه فعلی ما را شورای محل با هماهنگی استانداری و فرمانداری و اخذ مجوزهای لازم به ما دادند و حتی به صورت محضری عرصه و عیان را به نام منابع طبیعی کردیم و حتی جریمه را نیز پرداخت کردیم اما متاسفانه باز از ما دو بار شکایت شد ولی دادگاه  کیفری نیز به نفع ما حکم داده  اما دوباره   اداره منابع طبیعی  شهرستان فیروزکوه  از ما شکایت کرده است که دادگاه شهرستان فیروزکوه  ما را محکوم کرده است .

خواسته امروز ما این است که امروز ما مجوزهای لازم را گرفته‌ایم و همه کارهای قانونی را انجام داده‌ایم به عنوان یک تولیدکننده به ما اجازه بدهند تا فعالیت‌های خود را ادامه بدهیم و امسال که سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌هاست از تولید ما جلوگیری نکنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com