صدور 145 مجوز برای تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در کشور

صدور 145 مجوز برای تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در کشور
معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: از سه سال گذشته واحدهای مرغداری برای دریافت مجوز تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک اقداماتی را انجام دادند و سازمان دامپزشکی نیز حمایت‌های لازم را از آنها کرده است.
فرهمند صالح‌زاده افزود: تعداد 145 واحد مرغداری مجوز گرفته‌اند که مرغ بدون آنتی‌بیوتیک تولید کنند و در این راستا برخی آنها موفق شدند تا پایان دوره این نوع پروتئین بدون دارو را به جامعه تحویل دهند.
وی خاطرنشان کرد: مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در تمامی مراحل پرورش، از قبل جوجه‌ریزی تا پس از کشتار، به هیچ عنوان از آنتی‌بیوتیک استفاده نمی‌کنند.
صالح‌زاده ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور قبل از جوجه‌ریزی، بازدیدهایی را از مرغداری انجام می‌دهد تا تمامی موارد همچون وضعیت ساختمان، تهویه‌ها، خوراک، نحوه رفت و آمد کارگران و سایر موارد را بسنجد.
وی تصریح کرد: اگر واحد فوق بتواند تمامی موازین را رعایت کند، مجوز اولیه برای تولید آن صادر می‌شود و پس از آن طی مراحل رشد، مراحل پرورش، خوراک، آب مصرفی و سایر موارد طی سه دوره مورد آزمایش باقیمانده آنتی‌بیوتیک قرار می‌گیرد و سپس در مرحله کشتار نیز آزمایش‌های لازم انجام می‌شود در صورتی که در هیچ‌یک از مراحل از آنتی‌بیوتیک استفاده نکرده باشد، برچسب مخصوص را که روی مرغ‌های بدون آنتی‌بیوتیک درج می‌شود و کد رهگیری دارد را از سازمان دامپزشکی دریافت می‌کند.

هیچ عفونتی در واحدهای مرغداری بدون آنتی‌بیوتیک وجود ندارد
معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: وضعیت ساختمانی و محیط پرورش مرغ‌ها به‌گونه‌ای است که هیچ‌گونه عفونتی نمی‌تواند وارد واحد شود و علاوه بر آن، وضعیت تهویه و حتی ورود و خروج کارگران نیز تحت موازین بهداشتی انجام می‌شود.
صالح‌زاده تأکید کرد: اگر در بین مراحل پرورش واحدی که موفق به دریافت مجوز شده است، به‌دلیلی مجبور به استفاده از آنتی‌بیوتیک باشد، محصول تولیدی‌اش به‌صورت مرغ معمولی وارد بازار می‌شود.
وی اظهار داشت: از آنجا که واحدهای تولیدکننده مرغ بدون آنتی‌بیوتیک نیاز به آن دارند که محیط پرورشی مرغ‌هایشان از ایمنی بالاتری برخوردار باشد، قیمت مرغ تولیدی نیز تا حدی بالاتر از مرغ‌های عادی است.
صالح‌زاده در پایان گفت: افزایش تعداد واحدهای تولیدکننده مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، بستگی به استقبال مردم دارد؛ زیرا مردم هستند که تعیین می‌کنند چه نوع محصولی را نیاز دارند و در صورت علاقه‌مندی و استقبال از مرغ‌های فوق، مرغداران به سوی چنین تولیدی ترغیب می‌شوند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com