صدور مجوز افزایش ظرفیت مرغداری های خوزستان

صدور مجوز افزایش ظرفیت مرغداری های خوزستان
یک میلیون و ۶۰۰ قطعه مرغ به ظرفیت تولید مرغ در خوزستان  افزوده می‌شود.
 نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی  گفت: به علت سیاست‌های دوگانه در وزارتخانه های  جهاد کشاورزی و صمت و مدیریت نادرست در توزیع نهاده‌های دامی، وجود دلالان و عدم توزیع نامناسب  شاهد مشکلات در عرضه مرغ در بازار هستیم.

صدور مجوز افزایش ظرفیت مرغداری های خوزستان

مجتبی یوسفی افزود:  نیاز استان در گوشت مرغ به علت افزایش قیمت گوشت قرمز، ۱۲ هزار تن است و  تولید استان  بیش از   ۹ هزار تن می باشد.
وی ادامه داد :  برای جبران کمبود مرغ مقرر  شد  روزانه ۷۵ تن مرغ گرم و ۴۰ تن مرغ منجمد  در استان توزیع شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: قیمت گذاری نهاده های دامی  براساس کار کارشناسی و با حضور نمایندگان اتحادیه مرغداران ،  انجمن‌های حمایت  از تولید کنندگان و مصرف کنندگان   و کارشناسان خبره و پس از  بررسی و آنالیز کردن  انجام می‌شود.
امیری زاده افزود: ۱۰۰ درصد نهاده‌ای دامی مرغداران به مدت ۵۰ روز تامین میشود و تولید کنندگانی که بر اساس میزان نهاده داده شده مرغ تحویل ندهند یه تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: با توزیع روزانه ۷۵ تن مرغ گرم از استان‌های معین و ۲۰ تا ۳۰ تن مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام و به طور متوسط تولید  ۲۰۰ تن مرغ در استان که در مجموع حدود ۳۰۰ تن مرغ می شود   با توزیع درست  نباید  مشکلی در عرضه مرغ در استان وجود داشته باشد.
مدیر سازمان توسعه جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی و پس از سال ۹۳ و با پیگیری‌های انجام شده مجوز راه اندازی مرغداری در استان صادر می شود.

نژاد زاده افزود: همچنین با صدور مجوز افزایش ظرفیت  ۱۰۰ واحد مرغداری، ظرفیت تولید مرغ در استان  به یک میلیون و ۶۰۰ قطعه مرغ افزایش می یابد.
جباری، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان گفت: ۹ بازرس سازمان صمت استان در ۹ کشتارگاه استان حضور و بر روند توزیع مرغ نظارت می‌کنند.
کیهانی زاده  از تولید کنندگان مرغ استان با انتقاد از نحوه قیمت گذاری نهاده‌های دامی گفت: این قیمت  گذاری‌ها به صورت کارشناسی نبوده و به صورت دستوری انجام می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com