صادرات 900 هزار تنی محصولات لبنی

صادرات 900 هزار تنی محصولات لبنی
مرتضی رضایی در مراسم افتتاح مجتمع کشتارگاهی صنعتی قم سخن می گفت با تبریک اشتغال 200 نفر در این مجتمع گفت: نیاز امروز کشور علاوه بر تمرکز بر تولید، توجه ویژه به بخش کارآفرینی است.
وی در ادامه به آمار واردات گوشت قرمز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1398، حدود 170 هزار تُن گوشت قرمز وارد کشور شد که این امر، خروج نزدیک به یک میلیارد دلار از درآمدهای ارزی را به دنبال داشت.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه در سال جاری واردات گوشت قرمز با دستان پُرکفایت تولیدکنندگان داخلی به حدود 30 هزار تُن رسیده و ضریب خوداتکایی در این بخش بالا رفته است.
رضایی با اشاره به کشور برزیل به عنوان بزرگ ترین صادرکننده گوشت قرمز در دنیا تصریح کرد: خوشبختانه امروزه قیمت گوشت قرمز گرم داخلی ارزان تر از گوشت وارداتی از برزیل یا دیگر کشورهاست که این امر افتخاری برای کشور محسوب می شود.
وی درباره واردات کَره نیز گفت: سال هاست که کشور به عنوان واردکننده کَره شناخته می شود که واردات 50 هزار تُنی در هر سال، تا 300 میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد، اما این واردات در سال جاری به کمتر از 6 هزار تُن رسیده است و حتی می توانیم صادرکننده هم باشیم.

خوراک پرداز هزار دشت

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی سپس به آمار نزدیک به 900 هزار تُن صادرات محصولات لبنی توجه داد و گفت: این حجم از صادرات با وجود همه تحریم های ظالمانه محقق شده و نشان می دهد از تحریم عبور کرده ایم و هیچ مانع بزرگی بر سر راه توسعه کشور در بخش کشاورزی و دامداری وجود ندارد.
رضایی تأکید کرد: خبر خوش دیگر این است که در سال جاری، 50 درصد منابع ژنتیکی مُرغ با نژاد ایرانی آرین تأمین شده است و این درصد در سال آینده به 100 درصد خواهد رسید، در حالی که پیش از این مرغ اجداد به عنوان سرمنشأ ژنتیکی تولیدات طیور کشور، از خارج تأمین می شد.
وی در پایان با تقدیر از کارآفرینان و تولیدکنندگان عرصه کشاورزی و دامداری، آنان را «سرداران تولید» دانست و بیان داشت: تلاش این جهادگران است که سبب می شود تا کشور از برخی وابستگی های فعلی رهایی یابد و بتواند علیرغم همه فشارها، خوداتکا شود، ضمن آن که باید به صراحت گفت بحمدالله کشور در حال حاضر در امنیت غذایی کامل قرار دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com