صادرات 75 میلیون دلاری خوراک دام و طیور و آبزیان طی پنج سال گذشته

صادرات 75 میلیون دلاری خوراک دام و طیور و آبزیان طی پنج سال گذشته
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پنج سال گذشته صادرات خوراک دام و طیور از حدود 26 هزار دلار به 75 میلیون دلار رسیده که این موضوع نشان از پیشرفت کارخانه‌های مربوطه است.
حسن رکنی افزود: طی سالهای گذشته با تلاش کارخانه‌های خوراک دام، طیور و آبزیان صادرات این محصولات رشد قابل توجهی را تجربه کردند.
به گفته وی، سالانه 8.5 میلیون تن خوراک دام و طیور در کشور تولید می شود در حالی که پتانسیل تولید این مواد در کشور دو برابر بیشتر از مقداری است که سالانه تولید می‌شود.
وی اظهارداشت: بنابراین ظرفیت کارخانه‌ها به نحوی است که با افزایش تقاضا، نه‌تنها جوابگوی نیاز داخلی خواهند بود، بلکه به موازات آن صادرات نیز می‌تواند افزایش پیدا کند.
معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه تولید شیر در سال گذشته به حدود 10 میلیون تن رسید پیش‌بینی کرد: تا پایان سال جاری حدود 10 درصد از این تولید را به کشورهای مختلف صادر کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون سرانه تولید شیر در کشور 110 تا 120 کیلوگرم است، پیش‌بینی کرد: در سال‌های آینده این سرانه به بالای 150 کیلوگرم برسد و صادرات آن نیز افزایش یابد.
وی افزود: در چهار ماه نخست امسال 404 هزار تن انواع محصولات لبنی به کشورهای مختلف صادر شده است.
معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان این که نباید نقش محوری خوراکی دام را در این زمینه نادیده گرفت، افزود: یکی از ملزومات صادرات، تولید محصول استاندارد است که این تولید با برخورداری از خوراک سالم و استاندارد قابل دستیابی خواهد بود.
رکنی گفت: تولید مرغ در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است به طوری که می‌توان بیش از 200 هزار تن در سال صادرات داشت .
به گفته این مقام مسول ، در بخش تخم مرغ تولید به گونه ای است حداقل 10 درصد تخم‌مرغ تولیدشده را می توان صادر کرد، اما باید ایجاد زیرساخت‌های لازم بخش های خوراک سالم دام و طیور در اولویت قرار گیرد.
این مقام مسئول به قدمت صنعت خوراک دام و طیور از سال ١٣٣٢ اشاره کرد و افزود: حدود 650 واحد خوراک دام ، طیور و آبزیان در کشور فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه برای برخورداری مردم از غذای سالم و کافی باید در ابتدای امر دام سالم و بدون مشکل پرورش داد گفت: تولید دام سالم نیز در گرو کیفیت بالای خوراک است؛ بنابراین کارخانه‌های خوراک دام باید همراه با کمیت، کیفیت را نیز مدنظر قرار داده و از این راه سلامت جامعه را تضمین کنند.
 
نظرات شما
  •  

    علی رضا منشی زاده گفت : ۹۶/۰۶/۰۷

    خوراک سالم برای دام و طیور و ابزیان بالا بردن کیفیت خوراک سفرهای مردم میباشد. لذا باید دولت با دادن وامهای بدون بهره و کمکهای بلا عوض به کارخانجات خوراک و سازندگان معتبر داخلی و استاندارد کردن دستگاهای داخلی و خارجی طبق استانداردهای بین لمللی و ثبت شده. به بهبودی کارخانجات کمک کنند تا بتوانند خوراک بدون سالمونلا و توکسینها تولید کنند. با تکنولوزی و طراحی جدید انرژی کمتر کیفیت خوراک با مواد اولیه بهتر با ضریب تبدیل بالا و کمتر کردن هزینه تولید قیمت خوراک را پایین میاورد و در نتیجه گوشت و شیر سالم و با قیمت مناسب سر سفره هموطنان میاید. دایر کردن کلاسهای اموزشی برای تولید کنندگان خوراک و پرورش دهندگان دام طیور و ابزیان استفاده صحیح را اموزش بدهیم. تمام جنبه های تولید باید در نظر گرفته شود مخصوصا جنبه اقتصادی تولید در درزا مدت.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com