صادرات مرغ و تخم‌ مرغ به عراق آزاد شد

صادرات مرغ و تخم‌ مرغ به عراق آزاد شد
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از لغو ممنوعیت صادرات مرغ و تخم‌ مرغ ایران به عراق خبر داد.
«عبدالله جعفری» در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ظرفیت صادراتی استان زنجان با راه‌اندازی خط دوم کشتارگاه مرغ، اظهار کرد: ممنوعیت صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ ایرانی که به دلیل شیوع بیماری‌ های فوق حاد پرندگان در برخی استان‌های کشور، توسط عراق وضع شده بود، طبق اعلام کشور عراق رفع شده است و هم‌اکنون واردات مرغ و تخم‌مرغ ایرانی به این کشور آزاد است.
این مسئول ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور، هم‌اکنون همه استان ‌ها از بیماری ‌های فوق حاد پرندگان پاک ‌سازی شده‌اند و با رایزنی ‌های به عمل آمده، ممنوعیت صادرات مرغ و تخم‌مرغ ایران به عراق لغو شده است.
وی با بیان این ‌که پارسال 218 تن گوشت مرغ به ارزش بیش از 437 هزار دلار از استان زنجان به عراق صادر شده است، افزود: عراق به‌عنوان عمده مصرف‌کننده محصولات کشاورزی، یکی از بازارهای مهم هدف برای صادرات محصولات تولیدی استان زنجان به ویژه گوشت مرغ به حساب می‌آید. از این‌رو به‌منظور افزایش سهم صادارتی گوشت مرغ استان به این کشور برای راه‌اندازی خط 2 کشتارگاه مرغ در استان اقدام شده است.
جعفری خاطرنشان کرد: تا سال گذشته چون‌که امکان کشتار صادراتی با خط 2 کشتارگاه مرغ در استان زنجان وجود نداشت، کشتارهای مرغ در استان فقط برای بازارهای داخلی قابل مصرف بود و صادرکنندگان ناچار به صادرات مرغ از استان‌های دارای خط 2 کشتارگاهی بودند.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: خوشبختانه پارسال نخستین خط دو کشتارگاه مرغ مجهز به کشتار با سیستم صادراتی در شرکت تعاونی کشتارگاه طیور زنجان افتتاح شد و هم‌اکنون آماده ارایه خدمات به تجار و صادرکنندگان و زمینه‌سازی برای صادرات مرغ و فرآورده‌های آن است.
وی خاطرنشان کرد: امسال شرکت دیگری در استان با راه‌اندازی و نصب خط 2 کشتارگاه مرغ به تکنولوژی کشتار مرغ با سیستم صادراتی مجهز می‌شود و با بهره‌برداری از آن، ظرفیت‌های صادراتی استان توسعه می‌یابد.
 
نظرات شما
  •  

    جوادعلمدارزاره گفت : ۹۶/۰۶/۲۷

    صادرات از کی شروع میشه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com