صادرات دام مازاد، بهترین راهکار حمایت از دامدار

صادرات دام مازاد، بهترین راهکار حمایت از دامدار
رئیس شورای تأمین کنندگان دام کشور گفت: بهترین راهکار برای حمایت از دامداران، خرید با قیمت مناسب و اجازه صادرات دام مازاد است.
منصور پوریان با بیان اینکه از هفته گذشته شاهد کاهش قیمت گوشت و دام زنده هستیم، افزود: دلیل اصلی این کاهش قیمت، عرضه زیاد دام در استان‌های دام خیز به دلیل ورود به فصل گرم است.

وی افزود: چنانچه این گستردگی مدیریت نشود باز هم شاهد آسیب و زیان هم به تولید و هم به بازار مصرف خواهیم بود.

پوریان گفت: هم اکنون قیمت واقعی گوشت گوسفند برای لاشه بین ۱۳۵ تا ۱۳۷ تومان است که با اضافه شدن سود منطقی، برای مصرف کننده باید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بین ۱۵۰ تا ۱۵۵ تومان باشد و هر نرخی غیر از این که متاسفانه ناشی از بازار بازی و موضوعات دیگر است غیر منطقی و اجحاف در حق مصرف کننده است.

 او با بیان اینکه قبل از پایان سال گذشته قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی ۶۲ هزار تومان بود، افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده در بازار ۷۰ هزار تومان است که با این حساب لاشه بدون دنبه باید حدود ۱۳۷ هزار تومان باشد و با قیمت‌های امروز که ۱۳۵ تا ۱۳۶ هزار تومان به بازار عرضه می‌شود منطقی است.


 رئیس شورای تأمین کنندگان دام کشور در خصوص میزان موفقیت واردات گوشت در روز‌های پایانی سال قبل برای کنترل قیمت در بازار گفت: طرح جلوگیری از صادرات گوشت و واردات گسترده (حدود ۱۰ هزار تن)، برای تامین نیاز بازار در روز‌های پایانی سال گذشته، طرح موفقی نبود و به دلیل سودجویی برخی افراد کاهش قیمت را شاهد نبودیم. در حالیکه اگر این میزان گوشت وارداتی را از بازار داخل تامین می‌کردند هم قیمت تمام شده پایین‌تر بود و هم زیان کمتری متوجه دامداران می‌شد.

او افزود: الان بهترین کار برای حمایت از تولید داخل، کمک به ادامه فعالیت دامداران با خرید به قیمت مناسب و صدور مجوز صادرات دام مازاد است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com