صادرات تخم مرغ متوقف شده است

صادرات تخم مرغ متوقف شده است
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با بیان اینکه صادرات تخم مرغ متوقف شده است،گفت:در سالجاری تنها ١٣ هزارتن تخم مرغ از کشور صادر شد.
ناصر نبی پور اظهارداشت: از حدود ٣ روز قبل شرکت پشتیبانی اموردام قیمت خرید تخم مرغ مازاد از تولیدکنندگان را افزایش داده واین محصول را کیلویی ٦٥٠٠ تومان از تولیدکنندگان خریداری می کند.
وی اضافه کرد: این اقدام وزارت جهاد و شرکت پیشتیبانی امور دام جای قدردانی دارد چون مانع شدند که مرغداران به دلیل زیان فراوان مرغ های خود را به کشتارگاه بفرستند و یا اینکه جوجه ریزی را متوقف کنند.
نبی پور ادامه داد: حدود دو ماه و نیم است که دولت خرید تخم مرغ مازاد را از تولیدکنندگان آغاز کرده که در ابتدا آن را  کیلویی ٥٥٠٠ تومان می خرید سپس نرخ آن را به ٦٠٠٠ تومان افزایش داد و در نهایت هم اکنون قیمت را به ٦٥٠٠ تومان رسانده است.
وی میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری حدود ٦٠٠٠ تومان اعلام کرد و درباره وضعیت قیمت ها در هفته های آتی گفت: در بازار تخم مرغ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، نرخ مصوب این کالا ٧٧٤٠ تومان است که اگر قیمت در بازار به این رقم برسد اتفاق فوق العاده ای است.
نبی پور در بخش دیگری از سخنان خود درباره صادرات تخم مرغ نیز با بیان اینکه صادرات کاملا متوقف شده است، گفت: یکماه بیشتر است که صادرات متوقف است.
وی با بیان اینکه کشورهای مقصد از جمله عراق و افغانستان تمایلی به واردات تخم مرغ از ایران ندارند، اضافه کرد: دلیل این مساله عدم تداوم صادرات از سوی ایران است و کشورهای مقصد ترکیه را جایگزین ما کرده اند.
نبی پور گفت: اگر رایزنان کشور ما با کشورهای مقصد در این زمینه مذاکره کنند و تعهد بدهند که صادرات ادامه می یابد می توانیم ترکیه را از میدان رقابت خارج کنیم.
وی میزان صادرات را تاکنون ١٢ تا ١٣ هزارتن اعلام کرد و افزود:این رقم بسیار کمی است  ما زمانی ماهی ١٠ هزارتن صادرات داشتیم ولی در حال حاضر طی ٥ ماه تنها موفق شدیم حدود ١٣ هزارتن صادرات انجام دهیم.
 
کلمات کلیدی توقف صادرات تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com