شترمرغ‌هایی که به دلیل مشکلات مدیریتی و تغذیه‌ای تلف می‌شوند

شترمرغ‌هایی که به دلیل مشکلات مدیریتی و تغذیه‌ای تلف می‌شوند
مسئول واحد تشخیص و درمان دامپزشکی قاین گفت: در پی گزارش شروع تلفات در یکی از مزارع پرورش شترمرغ در شهرستان قاینات، لاشه‌های شترمرغ به کلینیک مرجع شبکه دامپزشکی ارجاع و به منظور بررسی بیشتر کالبدگشایی شد.
کیانی اظهار کرد: در راستای نظارت بهداشتی و شناسایی بیماری طی مراجعه یکی از پرورش دهندگان شترمرغ در شهرستان که به طبق اظهارات با وجود سلامت ظاهری گله دچار تلفات شده بود کارشناسی شبکه علاوه براخذ تاریخچه و علایم بالینی در انتها بر روی لاشه‌های شترمرغ کالبدگشایی انجام داد و پس از عمل کالبدگشایی تصمیم بر تشخیص و درمان گرفت.
وی افزود: پس از بررسی ‌های صورت گرفته مشخص شد عوامل تغذیه‌ای و مدیریتی در صنعت پرورش شترمرغ شهرستان مهم‌ترین عامل مرگ و میر شترمرغ های پرواری محسوب می‌شوند که بیش از عوامل عفونی و همه گیر در این صنعت تاثیرگذار هستند.
مسئول واحد تشخیص و درمان دامپزشکی قاین ادامه داد: بهترین و کارآمدترین راهکار، مشورت و به‌کارگیری نظرات کارشناسان متخصص در حوزه پرورش و بیماری‌های شترمرغ است و از هرگونه خوددرمانی و جیره نویسی غیر اصولی پرهیز کنند.
کیانی خاطرنشان کرد: در درمان بیماری حیوانات اولین اقدام که باید انجام گیرد بررسی تاریخچه گله یا حیوان و بررسی علایم حیاتی است و بهترین راه که می‌تواند دامپزشک را به تشخیص بیماری نزدیک کند عمل کالبدگشایی لاشه و در صورت نیاز ارسال نمونه به آزمایشگاه برای تشخیص قطعی است که در انتها دامپزشک تصمیم به نحوه درمان می کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com