سهم ۶۰ درصدی زنجان در تولید جوجه یک روزه بوقلمون در کشور

سهم ۶۰ درصدی زنجان در تولید جوجه یک روزه بوقلمون در کشور
رئیس ساز مان جهاد کشاورزی استان زنجان  با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ واحد پرورش بوقلمون در استان زنجان فعال هستند، گفت: ۶۰ درصد از تولید جوجه یک روزه بوقلمون در استان زنجان انجام می شود.
حسین جعفری اظهار داشت: سعی شده است تا تمامی چرخه تولید این پروتئین در استان فراهم شود که  در سال گذشته نخستین واحد پرورش بوقلمون مادر گوشتی استان به ظرفیت ۵ هزار قطعه در قالب تکمیل زنجیره تولید بوقلمون شمال غرب کشور راه اندازی شده است که در دهه فجر امسال نیز یک واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۴ هزار و ۶۰۰ قطعه در هر دوره با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال و یک واحد پرورش بوقلمون ماده با ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه در دوره با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی با ابراز اینکه ظرفیت تولیدی واحدهای تولید کننده بوقلمون در استان بیش از   ۱۴۵ هزار و۷۰۰ قطعه است، عنوان کرد: با فعالیت این واحدهای تولیدی در استان می توان گفت  بیش از ۶۰ درصد تولید جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی در سطح کشور در استان زنجان انجام خواهد شد.

ایجاد اشتغال 400 نفری در زنجیره تولید بوقلمون در زنجان
این مقام مسئول ارز آوری و ایجاد فرصتهای شغلی جدید را از مزایای فعالیت این واحدها دانست و گفت: در استان سالانه بیش از ۶۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی تولید و  عرضه می شود  که علاوه بر صرفه جویی ارزی و عدم وابستگی به واردات جوجه یک روزه  اشتغال بیش از ۴۰۰ نفری را در زنجیره تولید شاهد هستیم که این مهم در ادامه می تواند سبب عدم واردات گوشت بوقلمون به کشور باشد که خود مزایای دیگری همچون عدم نوسانات قیمت گوشت وارداتی را بدنبال خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجانتصریح کرد: در چهار سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی در راستای کاهش  نیاز به کشورهای خارجی برای تولید این پروتئین حرکت کرده است که عملکرد استان زنجان در این زمینه مطلوب بوده است.
جعفری استان زنجان را یکی از قطبهای تولید بوقلمون در کشور دانست و گفت:یکی از اقدامات خوب سازمان جهاد کشاورزی در طی سالهای اخیر توجه به راه اندازی واحدهای تولیدی مادر و تشکیل زنجیره تولید گوشت بوقلمون در کشور است که در این زمینه خوشبختانه در استان زنجان با برنامه ریزی خوب صورت گرفته دانش فنی خوبی د در استان زنجان وجود داشته و تیم های فنی دامپرور و دامپزشکی مهارت و تخصص لازم را دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به لزوم توسعه واحدهای تولید کننده گوشت بوقلمون در استان زنجان عنوان کرد: استان زنجان رتبه دوم تولید گوشت بوقلمون پس از استان اصفهان را داراست که این موضوع جایگاه خوبی برای استان است و در حال حاضر تمام زنجیره‌های مربوط به گوشت بوقلمون در استان ایجادشده است که در ادامه به دنبال توسعه این واحدها هستیم.
وی با اشاره به اینکه تولید بوقلمون گوشتی حائز ویژگی های مطلوب برای متقاضیان همچون به صرفه بودن تولید، امکان تولید نهاده های بوقلمون،  نیاز بازار داخلی و نیز امکان انجام صادرات  به کشورهای منطقه را دارد، عنوان کرد: هم اکنون ۱۴ درصد  گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان تولید می شود که باید در آینده این میزان روند افزایشی داشته باشد.
لازم به ذکر است متوسط مصرف پروتئین بوقلمون در ایران ۳۰۰ گرم است این در حالی است که در کشورهای پیشرفته میزان آن به بیش از سه کیلوگرم می رسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com