سامانه توزیع نهاده های دامی نیازمند اصلاح و بازنگری فوری

سامانه توزیع نهاده های دامی نیازمند اصلاح و بازنگری فوری
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع نهاده های دامی بین واحدهای مرغداری و دامداری از طریق سامانه بازرگاه نیازمند اصلاح و بازنگری فوری است که این امر باید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

محمدجواد عسکری در حاشیه بازدید از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی وارداتی به بندر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ترخیص و جابجایی نهاده های دامی وارداتی از بندر امام خمینی (ره) روند مطلوبی دارد افزود: در زمینه ذخیره نهاده‌های دامی شاهد وضعیتی خوبی در کشور هستیم و به واسطه اقداماتی که صورت گرفته مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این درحالی است که روند توزیع نهاده های دامی در استان ها و شهرها به دلیل مشکل سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی با مشکلاتی همراه است که نیازمند بازنگری است.

عسکری ادامه داد: انتظار می رود با اصلاحاتی که در ساختار این سامانه صورت می گیرد، درخواست تولیدکنندگان طی مدت ۲ تا سه روز ثبت شده و تعیین تکلیف شود تا نهاده مورد نیاز در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نحوه توزیع نهاده از طریق سامانه مذکور باید با جدیت و بطور کارشناسی مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد گفت: به عنوان مثال واحد تولیدی که جوجه ریزی را انجام می دهد، وقتی از طریق بازارگاه، میزان نهاده مورد نیاز خود را اعلام می کند، باید در اولین فرصت امکان دسترسی به نهاده های مورد نیاز آن فراهم گردد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه روند جاری ترخیص و ورود نهاده های دامی به کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با این وجود بانک مرکزی باید در زمینه توزیع ارز مورد نیاز وارد کنندگان تسریع بیشتری در کار ایجاد کند.

عسکری گفت: در نشست با رئیس کل بانک مرکزی، روند تخصیص ارز ویژه تامین نهاده های دامی کشور در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طی روزهای آینده بررسی خواهد شد.

وی افزود: همچنین به منظور تسریع در توزیع نهادهای دامی بین واحدهای تولیدی نشستی با وزیر جهاد کشاورزی برگزاری می شود تا مشکلات موجود بررسی و برای رفع آنها راهکاری کاربردی اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قوه مقننه آمادگی دارد تا قوانین مورد نیاز به منظور تسهیل امور دامی را بررسی و تصویب کند گفت: از وزارت جهادکشاورزی خواسته می شود شرایط به گونه ای فراهم شود تا تولیدکنندگان بدون دغدغه امکان تامین نهادهای مورد نیازخود را داشته باشند و فرآیند تولید دستخوش تغییر قیمت ها نشود.

عسکری با اشاره به اینکه کشور در آستانه ماه رمضان و ایام عید نوروز قرار دارد گفت: این مناسب ها، از جمله ایامی است که مصرف کالاهای اساسی  افزایش می یابد؛ لذا باید با دقت بیشتری در توزیع اقلام و نهاده های دامی اقدام کرد.

وی یادآورشد: در زمینه مواد اولیه مورد نیاز تولید روغن نیز، بررسی ها نشان می دهد که ذخیره سازی به اندازه کافی صورت گرفته است اما باید جابجایی این کالاها به مبادی توزیع با دقت و سرعت بیشتری انجام گردد.
 
نظرات شما
  •  

    علی صادقی زاد گفت : ۰۰/۱۱/۱۷

    سلام نظارت میدانی انجام شود با استفاده از نیروهای مردمی وبسیجی جنگ اقتصادی است هم از سمنان داخلی وهم.خارجب

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com