سال آینده وارد کننده مرغ میشویم

سال آینده وارد کننده مرغ میشویم
مجید موافق قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: ایران که هفتمین کشور تولید کنند مرغ دنیاست با ادامه روند فعلی باید در بهار ۱۴۰۰ مرغ وارد کند.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: مشکل نهاده‌های دامی همچنان پابرجاست و اگر دولت با همین فرمان ادامه دهد، بی تردید بهار سال آینده باید مرغ وارد کند.
مجید موافق قدیری در خصوص خبر دبیر ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر اینکه «مشکل نهاده‌های دامی رفع و ۱۰۰ درصد نهاده‌ها تأمین شده است»، افزود: یکی از مشکلات کشور این است که هیچ وقت آمار درست، شفاف و رسمی در بخش‌های مختلف دولتی ارائه نمی‌شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز باید چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار نهاده وارد کشور می‌شد که تا شنبه گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالا وارد شده است. یک میلیارد و ۶۵۷ میلیون دلار برای واردات نهاده‌های دامی توسط بانک مرکزی نه تأمین و نه تخصیص داده شده است.
موافق قدیری با بیان اینکه هم اکنون دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن ذرت فقط در گمرکات کشور وجود دارد که به دلیل عدم تأمین، تخصیص و انتقال ارز ترخیص نشده است، اظهار داشت: آمارها و همچنین وضعیت بازار، سخنان دبیر ستاد تنظیم بازار مبنی بر رفع مشکل نهاده‌های دامی را تأیید نمی‌کند.
وی تصریح کرد: متأسفانه کشور به لحاظ وضعیت نهاده‌های دامی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و بازار هم گواه این مطلب است. اگر دولت با همین فرمان بخواهد به سمت جلو برود بی تردید بهار سال آینده باید مرغ وارد کند بنابراین ایران که هفتمین کشور تولید کنند مرغ دنیاست، به واردکننده این کالا تبدیل می‌شود.
موافق قدیری بیان داشت: جدا از مرغ، کشور در تأمین سایر محصولات پروتئینی نیز با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد چرا که توزیع قطره چکانی نهاده‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی عطش بازار را کم نخواهد داد.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: تولیدکنندگان همیشه به طور متوسط حداقل برای دو ماه مصرف دام و طیور خود نهاده در انبارها ذخیره می‌کردنداما متأسفانه امروز این عدد به سه تا چهار روز رسیده است.
وی افزود: ضرورت ایجاب می‌کند با توجه به اهمیت موضوع انتقال ارز مورد نیاز نهاده‌های موجود در گمرکات، سرعت بالایی به خود گیرد و ترخیص کالاها با شدت بیشتری انجام شود تا عطش بازار فروکش کند.
 
کلمات کلیدی واردات گوشت مرغ
نظرات شما
  •  

    مرتضی آسمانی گفت : ۹۹/۱۰/۰۵

    همون بهتر که واردکننده باشن،تولید کننده از اولین روزهای کرونا زیر بار ضرر ورشکسته شده بود تا همین بیست روز پیش که قیمت ناخودآگاه خیلی رقت بالا ،دولت همه اجناس که تورم پونصد درصدی رو دارن تجربه میکنن ول کرد فقط چسبید به مرغ،اونم یه قیمتی داد که بازم من تولید کننده متضرر باشم،قیمت مرغ زنده باید ۱۹ به بالا باشه تا تولید کننده ریسک تولید رو بجون بخره چون این شغل یهودی خود دارای ریسک بالایی هست چه برسه قیمت هم پایین باشه،دولت بی تدبیر از سال دیگه برای وارد کردن مرغ منجمد آشغال باید کلی هزینه کنه اونم حقشه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com