سالانه 59 هزار تن گوشت مرغ در استان کرمانشاه تولید می شود

سالانه 59 هزار تن گوشت مرغ در استان کرمانشاه تولید می شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: از 59 هزار تن گوشت مرغ تولیدی استان حدود 47 هزار تن آن به مصرف داخلی رسیده و 12 هزار تن آن نیز به استان های دیگر و یا به کشورعراق صادر می شود.
علی اشرف منصوری روز یکشنبه در نشست کارگروه کشاورزی استان با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان های مستعد و فعال در صنعت طیور است، افزود: 953 واحد مرغ گوشتی در استان فعال است که از این تعداد 665 واحد آن مرغداری صنعتی است.
وی همچنین گفت: در استان کرمانشاه علاوه بر واحدهای مرغ گوشتی، تعداد 22 واحد مرغ تخمگذار نیز وجود دارد که سالانه 9 هزار و461 تن تخم مرغ تولید می کنند.
وی با اشاره به مسائل و مشکلات این صنعت افزود: برخورد سختگیرانه بانک ها و دریافت وثیقه های سنگین برای اعطاء تسهیلات به فعالان صنعت طیور، کمبود امکانات در کشتارگاه های طیور استان، کوتاه بودن زمان بازپرداخت تسهیلات، کمبود تسهیلات سرمایه در گردش برای راه اندازی واحدهای مرغ گوشتی، نپذیرفتن سند اراضی کشاورزی به عنوان ضمانت تسهیلات، عدم امکان استفاده از تسهیلات ابلاغی استانها به منظور بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای پرورش طیور، نبود اتحادیه های فعال در عرصه تولید مرغ گوشت و... از جمله مسائل و مشکلات این صنعت می باشد.
وی در ادامه با تاکید بر رفع سریع مشکلات صنعت طیور افزود: با توجه به پتانسیل های استان کرمانشاه، رسیدگی و حل مشکلات فعالان صنعت طیور یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی بوده و به همین دلیل در نظر داریم تسهیلاتی از محل کمک های فنی اعتباری استانی و ملی، تامین تسهیلات به منظور بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری و همچنین ایجاد خط 02از محل کمکهای فنی اعتباری ملی در یکی از کشتارگاه های فعال بخش طیور پرداخت شود.
وی خاطرنشان کرد: تمرکز طرح های تحقیقاتی با دانش فنی و قابل رقابت شدن، تسهیل در روند صادرات، حذف قوانین دست و پاگیر و همکاری بانکها در قبول کردن وثیقه به جای ضمانت نامه بانکی می تواند به صنعت طیور استان کمک کند.
در پایان این جلسه علی اصغر میرزایی معاون برنامه ریزی استاندار کرمانشاه نیز بر لزوم حمایت از صنعت طیور استان تاکید کرد.
چند نفر از مرغداران و فعالان این حوزه نیز به نمایندگی از سایرین مسائل و مشکلات خود را به منظور رفع آنها و اتخاذ تصمیمات لازم بیان کردند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com