سالانه ۷۹ هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی تولید می شود

سالانه ۷۹ هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی تولید می شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید سالانه ۷۹هزارتن گوشت مرغ در استان خبر داد.
سید فضل الله قریشی در گردهمایی طیور کشور درارومیه با بیان اینکه استان یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور به شمار می رود افزود: آذربایجان غربی با دارا بودن ۷۲۳ واحد مرغداری گوشتی و تولید سالیانه بیش از ۷۹ هزار تن گوشت مرغ جزو استانهای مطرح در تولید گوشت مرغ در کشور است.
وی ادامه داد: این استان با تولید سالانه ۲۱ هزار تن عسل رتبه اول کشوری، ۷۹ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ رتبه ۸ کشوری، با تولید ۸۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی رتبه سوم کشوری و تولید ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ رتبه ۲۰ کشوری را از آن خود کرده است که در تولید همه محصولات به جز تخم مرغ با مازاد تولید روبرو هستیم.
قریشی ادامه داد: افزایش قیمت گوشت مرغ در فصل تابستان که به دلیل عدم امکان رشد مناسب مرغان گوشتی و عدم امکان جوجه ریزی مناسب در برخی استانها در اثر گرمای هوا ایجاد شد.
وی افزود: در حال حاضر با بهبود شرایط محیطی و افزایش جوجه ریزی در شهریور ماه به بیش از ۳.۷ میلیون قطعه رسیده است که این میزان ۲۰ درصد بیش از جوجه ریزی شهریور ماه سال گذشته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تولید ماهانه گوشت مرغ بیش از نیاز استان است ، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی افزایش جوجه ریزی در ماه های آینده، تمهیدات لازم به منظور جذب اضافه تولید گوشت مرغ توسط مدیریت پشتیبانی امور دام سازمان در صورت کاهش قیمت انجام شده است.




 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com