سالانه بیش از ۱۴۲ هزار تن گوشت مرغ در استان فارس تولید می‌شود

سالانه بیش از ۱۴۲ هزار تن گوشت مرغ در استان فارس تولید می‌شود
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تولید گوشت مرغ استان فارس در سال گذشته ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده که ۱۱۰ هزار تن به مصرف داخلی استان رسیده و مابقی به استان‌های دیگر و مقدار کمی نیز به عراق صادر شد.
جعفر ستوده با بیان اینکه در استان فارس دو نوع مرغ بومی و صنعتی تولید می‌شود، اظهار کرد: در استان فارس یک مزرعه تولید مرغ بومی و سه مزرعه تولید مرغ گوشتی وجود دارد.
وی افزود: در استان فارس سالانه حدود 20 تا 21 میلیون قطعه جوجه گوشتی تولید می‌شود که این میزان یک چهارم نیاز استان فارس است و مابقی نیاز استان از طریق استان‌های شمالی تامین می‌شود.
ستوده خاطر نشان کرد: تولید گوشت مرغ استان فارس در سال گذشته 142 هزار  و 500 تن بوده که 110 هزار تن آن به مصرف داخلی استان رسیده و مابقی به استان‌های دیگر فرستاده شده و مقدار کمی از آن نیز به عراق صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه گوشت مرغ مازاد مصرف استان فارس به استان‌های هم‌جوار مثل خوزستان فرستاده می‌شود، تصریح کرد: گوشت مرغ مازاد مصرف به صورت مرغ منجمد در پشتیبانی ذخیره می‌شود.
تولید 34 هزار تن گوشت مرغ در سه ماه نخست سال
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال 34 هزار تن گوشت مرغ در استان فارس تولید شده است.
وی عنوان کرد: در استان فارس سه مزرعه مرغ مادر وجود دارد که هر کدام دارای کارخانه جوجه‌کشی متناسب با ظرفیت خود هستند.
ستوده با بیان اینکه در کل کشور 7 گله اصلاح نژادی مرغ بومی وجود دارد، گفت: استان فارس نیز یک گله اصلاح نژادی مرغ بومی در مرودشت دارد که مزرعه پشتیبانی تولید این نوع مرغ نیز در شهرستان خرامه مستقر است.
وی با بیان اینکه نسل‌گیری مرغ بومی از اول مهرماه آغاز می‌شود، افزود: سالانه 100 تا 120 هزار قطعه جوجه یک روزه مرغ بومی در استان فارس تولید و بیشتر در بافت روستایی استان فارس توزیع می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com