زنجان مشکلی در تولید و توزیع گوشت گرم مرغ ندارد

زنجان مشکلی در تولید و توزیع گوشت گرم مرغ ندارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: زنجان مشکلی در تولید و توزیع گوشت مرغ گرم ندارد و این فرآورده با نرخ مصوب 115 هزار ریالی در دسترس است و با توجه به این مهم دست به ذخایر راهبردی نمی زنیم و مرغ منجمد توزیع نمی شود.
پانزدهمین و آخرین کارگروه تنظیم بازار استان زنجان روز سه شنبه با دستور کار گزارش نحوه توزیع و عرضه میوه شب عید، جلسه های تنظیم بازار در شهرستان های ایجرود و طارم و تامین و توزیع گوشت مرغ گرم برگزار شد.
فرامرز نیک سرشت در این جلسه با تاکید بر اینکه مردم استان نباید دغدغه ای بابت تامین گوشت مرغ گرم داشته باشند، افزود: در حال حاضر زنجان یکی از استان های خودکفا در تولید این فرآورده است که با نرخ مصوب 115 هزار ریال عرضه می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به این توانایی و داشتن تولید عادی دست نیازی به وارد کردن مرغ منجمد به بازار وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: سال گذشته در شرایط عادی میانگین مصرف گوشت مرغ گرم در این استان 25 تن بود که در پایان سال این میزان تا 51 تن رسید.
به گفته نیک سرشت، در تولید این فرآورده و کیفیت و مقدار آن یکی از استان توانمندی هستیم که با توجه به جلساتی که با نمایندگان مرغداران تشکیل دادیم نرخ آن 115 هزار ریال با لحاظ سود از مرحله تولید تا عرضه تعیین شده است.
وی ادامه داد: میزان توزیع این فرآورده درسالجاری به 70 تن رسیده و مصرف کنندگان در صف خرید هستند که این مهم می تواند ناشی از تفاوت نرخ آن نسبت به سایر استان ها، جایگزینی با گوشت قرمز و عدم اطمینان باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: نرخ 115 هزار ریالی گوشت مرغ گرم مصوب ستاد تنظیم بازار کشور است که این مصوبه در حکم قانون لازم الاجراست و دیگر استان ها در اجرای آن کوتاهی کرده اند.
نیک سرشت تاکید کرد: در حال حاضر بازرسان استان زنجان از مرحله کشتارگاه تا عرضه در واحدهای مرغ فروشی نظارت دارند اما تازمانی که همراهی مردم با مسئولان نباشد این برنامه ها به نتیجه مطلوب نمی رسد.
وی یادآوری کرد: درصدد هستیم برای کسانی که نمی توانند گوشت مرغ گرم 115 ریالی تهیه کنند در تعدادی از فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف این فرآورده را با میانگین نرخ استان های همجوار عرضه کنیم تا رستوران ها و دیگر مصرف کننده ها بتوانند به راحتی آن را تهیه کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com