رونق صنعت دام، طیور و آبزیان در دنیا با کمک ۵ فناوری

رونق صنعت دام، طیور و آبزیان در دنیا با کمک ۵ فناوری
فناوری یکی از پایه‌های اصلی توسعه کشور‌ها است و نفوذ آن به صنایع مختلف، زمینه توسعه یافتگی آن‌ها را فراهم کرده است.

رونق صنعت دام، طیور و آبزیان در دنیا با کمک ۵ فناوریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛‌ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کسانی که در دنیای فناوری فعالیت می‌کنند یا از این مفهوم شناخت درستی دارند می‌دانند که این عرصه هر روز و با سرعتی فزاینده در حال رشد و توسعه است و این اتفاق؛ به شکل گیری کسب و کار‌های نوین و تغییر چهره و بروز تحولات اساسی در صنایع و کسب و کار‌های قدیمی شده است.
 
امروز همه صنایع برای توسعه خود نیازمند به کارگیری فناوری و مفاهیم مرتبط به آن و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این کار هستند. هیچ کدام از صنایع و کسب و کار‌ها هم نمی‌توانند بدون کمک فناوری توسعه یابند و با شاخص‌های جهانی همراه شوند.
 
از جمله صنایعی که برای حیات و داوم خود به فناوری وابسته است، صنعت دام، طیور و آبزیان است که با استفاده از تجهیزات، دستگاه‌ها و فناوری‌های مدرن می‌تواند نیاز خود را از بازار جهانی کاهش داده و خدمات و محصولات باکیفیتی در اختیار مشتریان قرار دهد.
 
این کار را هم با کمک فناوران و با استفاده از ۵ فناوری «رباتیک و سنسور»، «زیست فناوری»، «ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته»، «پلت فرم آنلاین»، «نرم افزار و اپلیکیشن» و «نانو» انجام می‌دهند. فناوری‌هایی کاربردی که این صنعت را توسعه داده اند.
 
در ایران هم مدیران و دستگاه‌های ذی‌ربط با این صنعت هم در تلاش هستند تا با کمک شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در تلاش هستند تا صنعت دام، طیور و آبزیان را که یکی از صنایع زیرساختی کشور محسوب می‌شود را توسعه دهند. شرکت‌هایی که با توان دانشی و تخصصی خود بهترین بازیگرانی هستند که می‌توانند برای این کار انتخاب شوند و بازار این صنعت را بومی سازی کنند. بازاری که بخش عمده‌ای از نیاز خود را از بازار جهانی و با خروج عدد قابل توجهی ارز از کشور تامین می‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com