روسیه صادرات غلات را ارزان کرد؛ کاهش عوارض صادراتی گندم، ذرت و جو

روسیه صادرات غلات را ارزان کرد؛ کاهش عوارض صادراتی گندم، ذرت و جو
روسیه صادرات غلات را ارزان کرد؛ وزارت کشاورزی این کشور در آخرین بخشنامه خود عوارض صادراتی گندم، جو و ذرت را برای تاریخ ١٧ ام الى ٢٣ ام ماه مه کاهش داد. پس از جنگ روسیه و اوکراین، این کشور عوارض گمرکی صادرات غلات خود را به صورت هفتگی اعلام می کند.


با نزدیک شدن به پایان توافق‌نامه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه و تهدید روسیه برای توقف اجرای این توافق‌نامه بسیاری تصور می کردند روسیه رشد عوارض صادرات گندم را در دستور کار قرار خواهد داد تا به این طریق بتواند از امتیازی که دارد استفاده کند، اما برخلاف تصورات این کشور برای هفته آینده میلادی عوارض صادراتی خود را کاهش داد.

بر این اساس این کشور عوارض صادراتی گندم ٤،٧٢٧ روبل، ذرت به ٢،٣٦٤ روبل و جو به ٢،١١٧ روبل خواهد رسید.

اوایل اردیبهشت ماه مدودف رئیس جمهوری پیشین روسیه هشدار داد در صورتی که کشورهای عضو گروه هفت تصمیمی علیه صادرات روسیه بگیرند، مسکو از توافق خارج می‌شود. به گزارش رویترز، مدودف که در حال حاضر معاون ولادیمیر پوتین در شورای امنیت این کشور است، روز یک‌شنبه، ۲۳ آوریل (سوم اردیبهشت) هشدار داد که مسکو ممکن است توافق‌نامه صادرات غلات را لغو کند.

دمیتری مدودف در کانال تلگرامی خود نوشته اگر هفت کشور برتر صنعتی غرب موسوم به گروه ۷ صادرات روسیه خللی ایجاد کنند این کشور، نه تنها توافق‌نامه صادرات غلات خاتمه می دهد، بلکه صدور دیگر کالاهای روسی که این کشورها به آن نیاز دارند نیز متوقف می‌شود. حال با نزدیک شدن به 28 اردیبهشت زمان پایان این توافق‌نامه این پرسش مطرح می شود که روسیه چه تصمیمی در خصوص این توافق خواهد گرفت.

وضعیت بازار گندم تحویل آب‌هاى عمیق
براساس گزارش وزارت کشاورزی روسیه، بازار گندم تحویل آب‌هاى عمیق بنادر روسیه در آخر هفته گذشته کماکان روند ثابت داشته و بازار بیشتر به میزان و روند برداشت محصول فصل جدید که در ماه ژوئیه آغاز خواهد شد، متمرکز بوده است.

این جریان بازار، کاملا در مناقصه اخیر خرید گندم الجزایر (OAIC) که روز چهارشنیه (٢٠ اردیبهشت ماه) برگزار شد نیز مشهود بود. الجزایر، در مناقصه گندم هفته قبل، حدود ٥٧٠ هزار تن گندم جهت دوره حمل ماه مه الى ژوئن خریدارى کرد که با توجه به متوسط خرید ٢٧٦ دلار تحویل بنادر الجزایر، حدود بازار گندم دریاى سیاه تحویل بنادر جهت محصول فعلى ٢٦٠ دلار و محصول برداشت فصل جدید حدود ٢٥٥ دلار معامله شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com