رشد تخصیص و توزیع نهاده‌های دام و طیور در شرایط کمبود

رشد تخصیص و توزیع نهاده‌های دام و طیور در شرایط کمبود
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تفاوت قیمت بین نهاده‌های دامی آزاد و یارانه دار، اظهار کرد: تخصیص و توزیع نهاده‌های دام و طیور امسال ۱۷۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
غلامرضا قوسی با اشاره به رشد ۲.۵ برابری توزیع نهاده های دام و طیور در سه ماه پایانی سال، گفت: توزیع سهمیه نهاده‌های دامی یارانه‌دار توسط تشکل‌های دام و طیور و بر اساس معیارهایی همچون شاخص جمعیتی در سامانه هویتی دام انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: در سال گذشته ۵۱ هزار تن نهاده دامی یارانه دار توزیع شد و امسال نیز با توجه به توزیع ۱۱ هزار تن نهاده خام در نهایت این میزان به بیش از ۹۱ هزار تن انواع نهاده دامی افزایش یافت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در فروردین سال گذشته ماهانه سه هزار تن و  در اسفند ماه ۵۲۰۰ تن نهاده در خراسان جنوبی توزیع شد که این میزان در فروردین امسال به چهار هزار تن و پایان سال به ۹۱ هزار تن رسید.
وی با بیان اینکه اختلاف قیمت بین نهاده‌های دامی آزاد و یارانه‌دار را می توان از دلایل اقبال ویژه دامداران در خراسان جنوبی دانست، اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار و مجموعه مدیریتی سازمان میزان تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی و توزیع آن بین دامداران در مقایسه با سال گذشته رشد خوبی داشته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه توزیع نهاده‌های دام و طیور از طریق سامانه بازارگاه انجام می شود، بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه بازارگاه امکان استفاده مستقیم و بی واسطه و شفاف دامداران و مرغداران برای دریافت نهاده ایجاد گردید که از این حیث به عنوان دستاورد مهم دولت به شمار می‌رود.
وی افزود: اکنون مشکلی درباره این سامانه برای توزیع نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌های استان وجود ندارد و در آینده نزدیک کلیه خدمات تامین نهاده دام و طیور تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرد.
قوسی با بیان اینکه در سال گذشته محدودیتی برای توزیع نهاده‌های دامی یارانه دار وجود نداشت، افزود: امسال به دلیل پیشی گرفتن تقاضا از عرضه متاسفانه با کمبودهایی مواجه شدیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، افزایش مصرف را محدود به یک استان ندانست و با اشاره به تفاوت قیمت بین نهاده‌های دامی آزاد و یارانه دار، خاطرنشان کرد: کمبود بارندگی‌ها در استان، نزدیکی به فصل زاد و ولد، فقر مراتع و افزایش قیمت برخی اقلام موجود در جیره از قبیل کاه به نسبت جو یارانه دار از دیگر دلایل استقبال دامداران از اقلام یارانه دار جیره است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com